söndag 24 januari 2010

"Nya" lampan ;-)

Som den entusiastiska sakletare man är
så far ju ens ögon konstant
fram & tillbaks,
upp & ner,
runt hörn,
bakom väggar...
ja, ni andra som "lider" av samma åkomma
vet vad jag menar, eller hur?
Och hjärnan går på högvarv
när man ser FYNDET!!!
-"Hmmmmm,
vart kan den här alldeles perfekta saken passa?"



Den här härligt patinerade arbetslampan
har hittat hem till mig...
jag säger inte hem till oss
för älsklingen är inte alltför
imponerad över fyndet...



men vad gör väl det...fniss...
jag är ju iaf nöjd :-)




Efter en ordentlig rengöring
lyser den numera upp tillvaron för oss,
och jag är sååå nöjd över att
mina ögon lyckades
snirkla sig fram
till skönheten
som var gömd
bakom en massa hinder ;-)

Tusen tack till alla som kikar in till mig
och ha en riktigt bra vecka!

Kramar Birgitta

8 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej hopp och förstår om du är på topp efter att ha fått hem denna vackra skapelse..härligt..såg oxå i förra inlägget om vilken färd du hade innan du fick hem DET DÄR VACKRA BORDET..suck vilken lycka va:) ha de gött..kram..Pia

Anonym sa...

Nej, det är inte alltid som loppisfynden faller i god jord när man kommer hem emn jag säger som du ...jag är ju nöjd iaf. Snygg lampa.
Susanne

ps trevlig blogg du har ds

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt fynd du har gjort. Visst är det så lite då och då att maken gnäller över det man tar hem, men han brukar vänja sig snabbt när han inser att det inte var så dumt i alla fall.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

linnea-maria sa...

Hejsan! Vilken snygg lampa du har hittat. Jag gillar verkligen färgen på den. Du undrade om handledsvärmarna. De sitter rätt långt ut på handen så jag har klippt ur och format handledsvärmaren så att handflatan är fri. Ha en fin vecka /linnea-maria

Elzie sa...

Den var verkligen läcker. Men inte förstår jag maken som inte tyckte den här var något att ha, hihi.
Hoppas ni får en bra vecka.
Kram Elzie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

*fniss*
Ja, det är inte alltid man har samma smak...

Glad att ditt fynd gjorde dig glad iaf så får vi hoppas att älsklingen din lär sig leva med den:)

Kramkram
Annica

Ett Vitare Hem sa...

Visst är det en häftig känsla när man hittar det där man sökt länge! Urläcker lampa!
Ha en fin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Sussi sa...

Hej igen, det var länge sedan jag tittade in till dig sist, men nu är jag här och tittar runt igen, kul!
Vilket jätte fint bord ni köpt och historien krin
g köpet gick ju inte av för hackor, skam den som ger sig...
Ha det gott, kram Sussi