söndag 7 februari 2010

Efterlysning!

Tack för dom snälla kommentarerna ang badrummet!

Nu blir det lite till badrum,
men sen ska ni slippa det ett tag.

Är det någon som vet om den här badkarsbrädan
från Bruka finns i någon butik här i Dalarna?





Från mitten av landskapet och uppåt helst...
men det är klart att finns den
ännu längre ner...
eller uppåt...
eller åt sidorna...
så brukar inte älsklingen vara den som
säger nej till en liten roadtripp :-)

Den skulle bli pricken över i nämligen!

För att det inte ska bli alldeles för stelt med
endast grått och vitt
har jag tagit in lite träfärgat åxå...
en gammal rottingpapperskorg
(har numera ingen i arbetsrummet)
för att ha toarullarna i.




Alldeles perfekt att bara "hälla" ut en påse i...
måste arrangera rullarna lite snyggt
innan jag är nöjd...fniss...förstås ;-)





Pallen från IKEA
och den gamla köksskivan
som ligger ovanpå tvättmaskinen
har samma färg.




På den nya hyllan framför handdukstorken
är det mer rotting...
skönt att kunna gömma all "bråte" i dom.

Hyllan har vi gjort själva av
konsoller, hyllplan och nya krokar...
och lite vit färg naturligtvis ;-)






Hyllan ja...
det kanske inte ser riktigt klokt ut,
men i vår familj är det
BARA JAG
som plockar undan och viker ihop
badlakanen...suck & morr...
och när jag strejkade blev dom hängandes
på torken hela tiden!!!

Det såg inte alls städat och fräscht ut,
dessutom så stoppade det upp värmen
från att komma ut i rummet.
Visserligen har vi golvvärmen,
men det är inte alltid att det räcker till
för att det ska bli behagligt att kliva ur duschen!

Alltså fick det bli en lite annorlunda lösning
på det problemet...
och allt är numera frid & fröjd
ang det irritationsmomentet ;-)






När jag ändå var igång med makeovern där inne
bytte vi ut det höga badrumsskåpet
mot ett mindre som vi hade ståendes
nere i katastrofområdet
...dvs källaren...

Naturligtvis dög inte den gulvita färgen
som redan fanns på skåpet...
och inte den bruna ringen till handtag heller...
alltså fick det bli en ny knopp
och ett par lager med riktig vit färg :-)





Det enda som inte har målats
är tidningskorgen som sitter
en liten bit nedanför skåpet...
på en anpassad höjd till toastolen :-)

Jag håller ögonen öppna efter en likadan,
men i en annan färg förstås...

9 kommentarer:

Elzie sa...

Jättemysigt! Ni håller på ni bägge. Blir ni aldrig trötta på att fixa och renovera?

Nja, anledningen till att det är "tyst" om mitt lag är ju att dom är så BRA just för tillfället. Finns ingen anledning att skriva om dom då, tycker jag, hihi. Är riktigt stolt över dom kan jag tala om. Och roligt att Leksand vinner, även om det innebär heta derbyn ifall dom går upp.

Ha det så gott och hälsa P. I morron börjar jag jobba 7 så det blir att stiga upp i ottan. Puh! Är ju så morrontrött. Vad gör du nu för tiden?

Kram Elzie

Anonym sa...

Du har verkligen gjort mysigt på badrummet... kommer nog att ta en del tips jag fått. Hoppas du hittar badkarsbrädan, pricken över i:et. På tal om roadtripp så går de alltid till Dalarna här, min man och jag har en viss för kärlek till Dalarn så ibland får vi bara för oss att åka dit och då blir det oftast till Borlänge, Leksand i dessa trakter. Senast i julas fick vi för oss att åka till Leksand bara så där...midsommar åker vi alltid dit och har gjort i många år.
Du frågade hur känge jag varit sjukskriven. 1 år och 3mån nu, fick i november 2008 en sjuk som heter Good Pasture, 1 på miljonen får den, jag lyckades. Jag skall vara tacksam att jag sitter här idag och det är jag oxå. 1 maj börjar jag jobba så smått igen, skall bli kul.
Ha en bra kväll
Kram susanne

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vad fint ni gör i badrummet :) Det träfärgade ger en varm trivsam känsla tillsammans med det vita och gråa.

Jag tycker det var en smart lösning med hyllan!

Ha det gott,
Kram Therese

Ullis/Leva på landet sa...

Det blir ju så snyggt i badrummet. Får hålla koll åt dig ang. badkarsbrädan. Hör av mig om jag hittar någon.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Säger det igen: Me like!!!

Kram Annica

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mysigt ni gjort det!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Agneta sa...

Hej, Birgitta!
Så jättefint du har gjort i ditt badrum och vilka bra idéer du ger. Här, i min hyresrätt, sitter den fula slingan ovanför ett mega-element!! Så jag torkar aldrig handdukar på den, helt onödigt, duger bra med elementet.
Men hyllan ovanför är en lysande idé och konsolerna älskar jag. Frågan är ju bara om det går att borra fast en sådan här i kakelplattorna? Blir inte hyresvärden glad, så något annat får jag hitta på.

En badbräda tror jag säkert du kan hitta via Internet om du Googlar. Finns ju många båd stora o små butiker med lite annorlunda saker o ting som sänder hem per postorder.
Lycka till!
Kram, Agneta

Agneta sa...

Hej igen, Birgitta!
Här kan du hitta återförsäljarna till din presumtiva badkarsbräda :-)

http://www.brukadesign.se/retailers.html

Då jag inte vet exakt var du bor, så är det lättare för dig att klicka på närmsta återförsäljare så tar dom väl hem brädan åt dig, hoppas jag.

Annars så kan du ju kontakta Bruka via mail och fråga var den finns, i din närhet.

Kram, Agneta

Dubbelörn sa...

Helt underbart!! Badrummet är en dröm! Du har lyckats med att mixa gammalt med nytt o med egna helt förträffliga lösningar;).

Vi fick inte plats med ett badkar o gissa om jag är avis över ditt... Lyktorna skapar dessutom den rätta spastämningen.

Känner igen det där med att vissa idéer o förslag måste ta tid för somliga att ta in :D. Så tålamod är en egenskap som kan vara bra att ha *skrattar*.

Kram