lördag 19 december 2009

Hej alla...

...tålmodiga & trofasta!

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen
och satt mig ner framför skärmen
och grabbat tag om tangentbordet igen :-)

Vad som har hänt sen sist är både det ena och det andra,
men det mest aktuella just nu är...
JULEN!!!





Jag har köpt amaryllisar utan lök i år
och satt ner dom i en vas med trollhasselkvistar
som har små prismor hängandes.

På bilden ser blommorna ljusare ut
än vad dom är i verkligheten.




Jag har även köpt mig en stickad pläd på
ICA MAXI...
i en mörkare röd nyans,
så att jag ska
... förhoppningsvis...
trivas med det röda i vardagsrummet
även efter jul & nyår.

Vi får väl se hur det blir med det ;-)

Annars så har vi sen sist
bytt fönstren i vårt sovrum,
målat utsidan på badkaret,
ändrat om en del annat i badrummet,
satt upp foder runt dom andra utbytta fönstren
(efter 3,5 år!!!)
haft 50 års-kalas,
funnit en ny kärlek som jag
mycket ömt och lustfyllt smeker
så ofta jag bara hinner,
tagit svininfluensavaccin
(efter mycken vånda!!!)
så nu sitter jag här och
känner mig lite småfebrig...

Jag önskar alla er där ute i cyberrymden
en riktigt
GOD JUL

och tack alla ni som har kommenterat
och som jag har varit fruktansvärt dålig på att svara,
men jag kommer att kika in till er
innan det här året är slut :-)

10 kommentarer:

Agneta sa...

Hejsan, Birgitta!

Efter ett besök hos Klara så blir det alltid raka spåret hit:-)

Jättesnyggt med amaryllis i vas och jag förstorade fotot och såg de fina prismorna också. Mitt öga skådade även en vacker flamingoväxt, som även jag hade tänkt köpa, men hejdade mig...pengabrist:-(
Men...det finns fler köptillfällen:-)

Pläden är urläcker och jag blir avis. Det förhåller sig nämligen så, att jag letat efter en pläd som inte är i fleece och då hemtjänsten endast handlar på ICA MAXI så undrar jag om din pläd inte tillhandahålles även här nere i Göteborg! ICA köper väl in till ala sina butiker? Usch, så grinig jag blir nu.
Får väl försöka få tillbaka mina förtvinade benmuskler så jag kan promenera till butikerna själv, som förr.
Önska kan man ju alltid.

I år har jag två vita Amaryllisar i köksfönstret och just nu blommar dom och är så fräscha och fina så. Men det finns två stänglar på varje så jag hoppas att dom andra kommer lagom till julen. Jag brukar klippa av de första som blommar och sätta i en vas, för dom håller längre då. På så sätt får jag ett knippe i vardagsrummet också. Man får var om sig och kring sig, som det heter.

Hoppas att du inte blivit sjuk av sprutan utan att det är övergående. Vi reagerar ju alla olika och jag har inte tagit den ännu, trots att jag tillhör riskgruppen i allra högsta grad. Men är inte så glad i att dom sprutar in kvicksilver i mitt "blåa" blod :-))) Är allergisk mot allt vad metaller heter.
Nåja får väl se hur det blir.
Jag vill ge dig en eloge för att du skriver med läsbara bokstäver här i din blogg så man slipper överanstränga ögonen. Tack för det!

Telia tar ju bort alla hemsidor den 31/12 så nu har jag letat nytt webhotell och förmodligen blir det One.com.
Bedrövligt att dom gör så, utan att sänka priset, dessutom:(

Läser attmycket har hänt dig den senaste tiden och det är väl bara roligt.

Det är alltid lika trevligt att kika in här,din blogg är jättefin. Helt i min smak :)

Önskar dig en riktigt trevlig Julhelg!
Kram,Agneta

Annika sa...

Hallå där och välkommen tillbaka,
låter som om det varit full rulle.

Tycker att både amaryllisarna och pläden var vackra & den där nya kärleken blir jag allt nyfiken på : )

Ha en skön advent, kram Annika

Små steg till ett enklare liv sa...

Ja,det var roligt med inlägg från Dig...."Den som väntar...
Julstämning har Du fått i Ditt hem.Så fin header också! önskar en god jul!
Ps.Har Du skaffat katt??

Pia sa...

Hej!
Kul att du har en blogg, fick reda på det när jag var och klippte mig hos Bitte.Själv har jag kvar min blogg (vackrahemimora). Fast nu blir det ju om mig och mitt hem.
God Jul! på dig
Pia Bergsten

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att höra från dig. Det var mycket du har hunnit med. Så vackert med amaryllis. Väntar på att min ska slå ut också. Sköt om dig.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Chubby Chieque sa...

Hej Nicolina §;-) där--->

Tusen tack för en trevlig fest och få träffa närmaste familjen. Vi trivs verkligen med alla och så Lizah sa "min familj".

Nu är brollan 50 bagare he--he men så är det bara siffror eller hur?

Ha det så fint och ta hand om varandra och så hörs vi snart.

kram till båda män runt omkring dig!

D´Nics

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Låter som du haft full upp:)

Åh vilken snygg filt!! Får nog ta mig en titt på Maxi jag med:)

Kram Annica

Elzie sa...

Nämen vännen va kul att se till dig igen! Och upptagna har ni varit ser jag. Hoppas inte att P blir svartis när du sitter och smeker den nya kärleken, hihi.
Jättesnygg filt. Synd att man inte kommer till Maxi här på ett tag.
Så vill jag önska er en riktigt GOD JUL och välkommen in till mig. Hälsa guben.
Kram Elzie

Malmkakan sa...

Snittamaryllisar är så vackra!

Önskar dig en god jul!
/ CEcilia

Ullis/Leva på landet sa...

Kikar in för att önska dig

♥♥♥ GOD JUL ♥♥♥
Kram Ullis