fredag 25 december 2009

Dagen efter...

ser det ut så här hemma hos oss...





Mitt livs första hyacint slog ut lagom till julafton :-)

Pga doften har jag aldrig prövat på en förut,
men den här känner man inte av
...OM man inte stoppar näsan alldeles intill
dom små söta blommorna förstås...
men VARFÖR ska man behöva göra det för?!






Granen är fotad nu mitt på dagen den 25 december.
Ser ni julklapparna som
fortfarande ligger under granen?!

Där kommer dom att ligga i 5 dagar till
...suck...
innan hela familjen är samlad
och vi får fira jul igen!!!






Det är mjukisbyxor och raggsockar som gäller idag
...hela dagen...
TV-tittande,
DVD-filmer,
läsning av både böcker
och dom nya inredningstidningarna
som kom i postlådan dagen före julafton,
en liten tupplur kanske...
få se om jag hinner med något annat idag!

Jo förresten...
jag håller nog älsklingen sällskap i köket
när han gör hemgjord tacopizza till middag,
tror nämligen att han uppskattar att jag
"hjälper till" en dag som den här
...dvs sitter vid bordet och högläser
ur något intressant inredningsreportage
som han ger blanka sjutton i just då ;-)

GOD FORTSÄTTNING
på er alla
cyberblommor
och gullvippor!
Hoppas ni har det alldeles, alldeles,
alldeles toppenmysigt...
var & en på sitt sätt :-)

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken underbar gran!

Önskar dig en fortsatt God JulHelg!

Kram Maud

Lallis - liv och leverne sa...

En riktigt fin fortsättning på Julen önskar jag dig, goa du.
Kram Lallis

Elzie sa...

Vi har också lite klappar kvar, men dom hämtas på måndag, förhoppningsvis.
God fortsättning till er. Hoppas ni har en bra julhelg. Och P's tacospizza lät inte helt fel.
Kram Elzie

Stina sa...

Detsamma önskar jag dig. Här är det lugna gatan nu när firandet är över...lite skönt är det allt :)

Kram Stina

Agneta sa...

Hej, Birgitta!

Hyacinter är vackert, men ack så dom doftar starkt, även om man inte sticker näsan i dom :( Allergisk som jag är, så blir det varken gran eller hyacinter, men vita amaryllisar går ju bra det med:-)På tal om gran så är din väldigt jämn och fin och så fina paket som ligger under den då :-) Spännande värre!
Jättesnygga raggsockar ser jag att du har, vacker färg och mönster. Jag har konstant kalla fötter och det vanliga raggsockarna är så himla trista så nu har jag virkat "tossor" av snyggt yllegarn.
Man tager vad man haver:-)

Önskar dig allt gott tillsammans med hela familjen när dom anländer och passar på att även önska dig ett riktigt Gott Nytt År 2010!
Kramen, Agneta

A home far away sa...

Önskar dig en härligt god fortsättning!
Kram Gunilla i Singapore

Ullis/Leva på landet sa...

Har också hyacinter för första gången och det har också gått bra. Ser att du också myser och har det bra.

God fortsättning!
Kram Ullis

linnea-maria sa...

Vilken fin gran du har klätt! Hoppas att klapparna är väl värda att vänta på :) Jag ser en jättefin bård uppe i taket har du målat den? Ha en fortsatt fin jul! Kram /linnea-maria

Ullis/Leva på landet sa...

Önskar dig ett riktigt
~GOTT NYTT ÅR~
Kram Ullis