fredag 16 oktober 2009

Helg igen :-)

Tänk vad fort veckorna går,
snart är det jul igen tralalalalalala....

Så här ser det ut just nu på "vedskänken"
(vedskänk pga att vi förvarar ved till kaminen där).




Min mamma och mina morbröder
har tömt gården efter morfar och mormor.

Då hamnade den här skålen hemma hos mig,
och jag är såååå nöjd med det :-)




I lördags fick jag en födelsedagspresent av älsklingen...
och kan man tänka sig att han hade förstått
precis vad det var jag önskade mig!!!

Fast storleken är ju inte densamma som
den vi såg i butiken förstås
...fniss... ;-)
Vilken tur att han hade glömt bort
den mindre storleken,
för den här blev alldeles, alldeles perfekt
till lampfoten som har varit utan
en lagom skärm i över 1 år!!!

Färgerna syns dåligt på bilden,
men det är rosa och lila i tyget.

Matchar både skålen
och orkidéerna i fönstret
som skymtar i spegeln :-)





Jag har sytt en hissgardin till hallfönstret
som matchar tapeten på väggsnutten vid lilla toan.

Ni som har varit med mig ett tag vet att jag
fullkomligt ÄLSKAR matching ;-)





Ser ni det gråa på loppisskåpet?
Snyggt till tapeten...



...dessutom måste TOA skylten oxå gå i grått!

Alltså åkte färgburken fram...
gick alldeles utmärkt att måla med fingrarna ;-)
Fingrarna?!?!
Ja, inte ville jag kladda ner penseln
för det där lilla målarjobbet inte
...skratt...





Jag får önska alla som tittar in till mig
en riktigt bra helg!

Puss & kram på er där ute :-)

20 kommentarer:

Elzie sa...

Ja, du är ju för go du. Använda fingrarna, hihi.
Om du kunde övertala en tjurig smålänning till att måla trä så skulle du få nobelpriset, det kan jag lova dig!
Och vad fint det blev. Ska äntligen våga mig på att sy hissgardiner till köket till jul. Har ju fegat ur totalt när det gäller det, men NU ska det ske.
Och sen tycker jag du kan ta bort det där med "skavankigt hus" i din presentation. Tycker inte alls att det stämmer längre.
Hälsa den andre parten.
Kram Elzie

Det vita dårhuset sa...

Heej =o)
SNYGGT, SNYGGT, SNYGGT !!!!!!
Du tänker som moi ;o)
Onödig tid att förbruka på att ta fram penseln när det är såå lite som ska målas..*fniss*

Ha det! Kram Erika

Små steg till ett enklare liv sa...

Så snyggt 'matchat'!Det där med att färgmatcha kan bli lite jobbigt ibland.Jag kan tex.byta ngn liten detalj i ett rum och sen går det av farten...kuddar,ljus bara ska passa ihop.Jag kan ite rå för det här så det känns skönt att det finns fler!!!! Ha en go helg!
*piah* ps.de små bollarna i min höstkrans målade jag med fingret,hittade ingen bra pensel.hi...hii...

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härligt fina bilder! Du har det jättefint!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Agneta sa...

Hej!
Sitter här o gapar av förtjusning över lampskärmen! Letar som en galning efter något liknande men attans så svårt det är.
Lampfötter har jag i mängder, med ålderns rätt, men skärmarna är söndertvättade/gamla. Egentligen skulle man lära sig att sy nya för stommen finns ju kvar och är anpassad till foten. Men vem sjutton kan sådant?
Så gillar jag den vita fotoramen till vänster. Skulle passa perfekt med ett foto i, på goa barnbaranet 3,5 år:-)
Var köper man sådant fint??

Håller med essemia, inte är det ett "skavankigt hus" inte. Klar att det måste matcha! En katastrof här också om så inte är fallet. Då får jag inte en blund i ögonen.
Ha det gott med allt nytt och fint!
Kramen, Agneta

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket snyggt. Var ju praktiskt att ta fingrarna till hjälp så slapp du ju göra ren penseln sedan:).

Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

Kanonsnyggt matchat! Gillar hissgardinens färger skarpt! Har inte hittat någon beskrivning för att våga mig på att sy hissgardin, men nu måste jag ge mig på det då jag inte kan ha längder i köket och inte vill ha vanliga kappor. Har du tid över så skicka ditt "recept" på att sy hissgardiner till mig så blir jag överlycklig.
Helgkram från en sliten Klara

linnea-maria sa...

Jag håller med dig. Självklart ska allt i ett rum matchas :)
Det är jättesnyggt. Jag tycker den svarta spegeln är så snygg. Men är det ett fönster ihopsatt med ett soffkrön?
Kram /linnea-maria

Wickans värld sa...

Det var mycket nya fina saker hos dig!!

Elzie sa...

Godkväll gumman! Har bara en liten fundering på vad som har hänt ditt lag. Få stryk av Troja, det är väl ändå inte ett Leksand i högform, hihi.
Hoppas du och guben har en bra kväll.
Kram Elzie

Skatan sa...

Godkväll frun!

Härlig tapet som du matchar ihop övriga ting med! Just nu är jag lite tapettokig efter att ha valt, valt, valt och därefter smackat upp en liten bit här hemma. Man blir så insnöad på det man håller på med för tillfället - känns det bekant ;)

Önskar en skön vkäll!

Kram,

Anna

Elzie sa...

Hej gumman!
Ville bara kika inom och önska dig och hälften (!) en skön helg.
Kram Elzie

Skatan sa...

Hej!

Det var en hyfsat lättmålad färg. Jag ser inga ränder på skivan, men så la jag också extra slantar på en superduperpensel. Ve den som inte rengör den efter sig ;)

Tack för hälsningen!

Kram

Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Så mycket fint:)
Kram Lallis

Monika sa...

Du är verkligen en fena på att få till det snyggt. Jag tycker du är helt suverän på färgsättning. Det blir alltid så snyggt!

Ha det fint!

Kram

Monika

Anonym sa...

Hej! :-)

Jag vill välkomna dig till min nyskapande foto/inredningsblogg DESIGN by B. Hoppas du kikar förbi & glöm inte börja prenumerera. För snart kommer nya fräscha julfoton.

Kram Benita

Pia sa...

Hej Birgitta!
Visste inte att du hade en blogg....Kul....
Jag har min (vackrahemimora) kvar,
det är roligt att ta bilder och skriva lite i bloggen. Älskar inredning, som du vet.
Dert vore kul om du svarade....
MVH
Pia Bergsten

Skatan sa...

Hej frun!

Allt väl i stugan? Hoppas tystnaden inte tyder på någotning annat.

Kram,

Anna

Skatan sa...

KRAFT till dig.

Kram.

Elzie sa...

Hej gumman! Saknar dig härinne. Hoppas allt är bra med er.
Kram Elzie