lördag 3 oktober 2009

Ja visst ja...

...älsklingens "loppisfynd" ;-)

Jag såg föremålet direkt vi kom in på loppisen
och hoppades att inte älsklingen skulle upptäcka det.
Vi kom förbi skåpet där det stod
utan reaktion från honom,
och jag kunde andas ut
...MEN på utvägen gick älsklingen före,
och det var inte vidare smart av mig
att släppa honom ur sikte
...SUCK...
för vem kommer tillbaks,
glatt flinandes,
med glimten i ögat,
bärandes på den otroligt
udda tingesten?!




JAPP, det var mannen i mitt liv det :-)

Självklart fick tingesten följa med oss hem...
dessutom var det
JAG !!!
som fick ställa mig i kassakön
och betala för den,
för den här gången var det bara jag
som hade plånboken med mig.

Den står så vackert i fönstret nere i trappen,
och jag blir lika full i skratt varje gång jag tar
första steget upp till övervåningen :-)

Där ser man verkligen skillnaden
på min och älsklingens smak
...skratt...
men det är ju det som gör ett hem,
att man kan komplettera varandras
inredningsstilar ;-)

8 kommentarer:

Elzie sa...

Haha, jag kan riktigt se Peters min när han kom bärandes på den här tingesten! Inte var den vacker, men en rolig sak i alla fall. Och man måste ju dela på "smaken" i hemmet. Som jag får göra här (hm!).
Jo, han har slipat och donat när jag jobbat idag, men på måndag är det jag som tvättar element och börjar med dom. Ska bli så kul (jo pytt!).
Här blåser det halv storm och regnet kommer vågrät. Skönt att man är ledig ikväll och får vara hemma.
Ska också titta på körslaget. Här är det full strid idag. Fotboll, hockey, körsång och så här är ditt liv. Jojo, ska det strula till sig så ska det.
Hälsa gubben med den dåliga smaken (hihi!).
Kram Elzie

Malmkakan sa...

Ha, ha, så kan det gå ibland. Tycker att den där "krukan" är en riktig sköning. Bra oxå att den får dig att dra på smilbanden. Det är väl sånt som gör ett lyckligt, personligt och unikt hem.

Fortsatt trevlig helg!
/ Cecilia

Erika sa...

Tittade in i en söt butik med masssa fina saker för ett tag sedan o så kläcker gubben ur sig är inte det där skåpet väldigt fint. Så står där ett vitt fint vetrinskåp i bästa lantligastilen som jag önskar så att få in i huset o jag behövde inte ens säga något. :-D Då blev lycklig över mannen i mitt liv!

Smycka dig sa...

Hej det var längesen som jag besökte dig men tiden går åt till Lillan och det är ju så mycket som händer i 6 mån åldern.

Jag måste bara säga att ert hus blev underbart vackert, vilken förvandling. Jag förstår om ni är nöjda:))

En grusad gång till huset verkar vara en god ide om än den får vänta på sig lite.

Din make hade en rolig smak..min gubbe kom hem med en symaskin från soptippen en gång och den är underbart fin från 30 talet någon gång. Ibland kan dom förvåna en!!

Vi har fått första snön idag och det tinade bort fort men kylan stannade kvar kroppen..
Ha det så bra
kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det typiskt att de ska hitta något så där udda. Man blir ju riktigt glad de gånger de hittar något som man själv vill ha också. Vi har i alla fall klarat oss än från snö, men usch så det har regnat.
Kram Ullis

Ett Vitare Hem sa...

Hihi ja den var ju lite annorlunda, men ful-cool ju!
Ha en fin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Nygammalt sa...

Hallå där.
Ja killar är för himla roliga ibland ;-)

Sååååå fint ni har gjort det där hemma, både inomhus och utomhus.

Kram.

Agneta sa...

Hej och tack för besöket:-)
Jag gillar den vita prydnadspjäsen som ju även duger som vas eller kruka. den är kononläcker.
Kanske är den så stor att den passar som golvurna med vackert gräs i?
Annorlunda är den och hoppas att den är märkt i botten med någon "bra" sign.

Har själv två små liknande pjäser, men så klart är det Rosa Jung med lite vackra blommor och färger på, utan kropp, men idén är densamma.
Kram, Agneta