söndag 27 september 2009

Loppisfynd :-)

Det har inte blivit många loppisbesök i sommar,
men förra helgen bidde det en tur
till en lokal loppis som hade lagerrensning...
(me like)
30 % rabatt :-)

Första fyndet blev det här krönet,
till det alldeles perfekta priset...
80 svenska kronor!!!




OK, det var alldeles dammigt,
och under dammet var det dessutom SKITIGT,
men efter 5 minuters varsamt skrubbande
med diskmedel på diskborsten
och en ingnidning av någon slags olja,
...som jag fick tag på under diskbänken i brådskan...
så skiner det så härligt i solljuset numera :-)




Krönet hamnade ovanpå dörrkarmen i köket.



Eftersom jag och kameran
inte är så goa vänner just nu
så blir inte mina bilder så bra,
men jag lovar att det ser bättre ut IRL
än vad det gör på den här bilden
...SUCK...




Jag undrar lite lätt nyfiket
vilka det är som besöker min blogg
...känner jag er månntro,
eller är ni "främlingar"...
för trots min något klena närvaro här inne
så tickar besöksräknaren stadigt uppåt.
Otroligt, men sant!!!

Anledningen till att jag är så osynlig
är att jag har fått ett 7-16 jobb,
...istället för att jobba eftermiddagar
eller vara arbetslös som jag gjorde förut...
dessutom har vi infört ett nytt datasystem,
och min skalle är smällfull med data
när jag kommer hem
så det kan gå flera dagar
innan jag sätter på datorn här hemma.

Tack för titten ni trogna inne hos mig,
och välkommen åter :-)

Pssssst....
nästa gång ska jag visa
älsklingen loppisfynd
...fniss...
och jag var faktiskt inte ett dugg
inblandad i det hemdragandet ;-)

12 kommentarer:

Elzie sa...

Vad fint det blev. Och så mysigt ni har det. Stora förändringar sen jag såg det "live", hihi.
Hoppas du och den äkte har det bra.
Kram Elzie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hejhej!

Det var ett riktigt toppenfynd du gjorde! Kanonfint!!

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att höra från dig och grattis till jobbet. Så kul för dig. Krönet var verkligen fint. Nu blir jag nyfiken vad det är gubben din har släpat hem denna gång;).

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Det vita dårhuset sa...

Grattis till jobbet!!!!
Och det där var ju sketa snyggt!!!
Så där blir det för mig också ibland... Antingen så blir korten bättre än verkligheten eller tvärtom ;o)

Ha det gott och kramar från mig/Erika

Stina sa...

Hej!

Vilket fint krön du hittat och vilket kanon pris...jag har också letat i sommar, vill ha ett på en spegel.

Jag har inte heller någon lust att blogga för tillfället...har inget att visa, inga fynd gjorda och ingen trädgård, bara lite lusiga murgrönor och det tror jag inte är av intresse :)

Jag bidrar iaf. till att räknaren tickar på "fniss".

Kram Stina

Erika sa...

Det gör ju sådan skillnad när man ändrar sina rutiner och hur less man är på datorer.
Krönet var jätte fint"

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket underbart fynd! Jättefint!
Ha en fin dag!
kramis/LenaS

Agneta sa...

Hej!
Här har du en okänd, som bidrar till att din räknare tickar på....-)))
Inte klokt egentligen att sälja en så fin sak för endast 80:-. Rena rånet ju! Men snyggt blev det och undrar jag om det inte blir ännu snyggar i vitt eller svagt lindblomsgrönt eller...??
Alltid så kul att kika på inredning lite här o där.
Jag är ju så där gammalmodig av mig så jag har min hemsida kvar sedan våren 1998....! Inte klokt alltså, men bloggandet står jag över. Går ju bra att skriva en dagbok på hemsidan ända tills Telia helt sonika tar bort den tjänsten den 31/12.

Ha det gott och grattis til jobbet som jag hoppas är intressant och genererar pengar till nya loppisfynd!
Klart att även jag är nyfiken på vad din äkta hälft har köpt, när du skriver så:-)
Ha det gott!
Kram, Agneta

Karin Krut sa...

Haha.. hej! Jag tror minsann att vi var på samma ställe och gick om varandra! Jag höll i det krönet men tog det andra. Jag och min syster och svåger var där och hängde på låset vid 10 när dom öppnade :D
Ha en skön helg
Kram Karin

Wickans värld sa...

Den var snygg den! Jag har hållit mig undan både loppisar o auktioner i sommar... Har istället rensat i röran här hemma o lyckas fortfarande låta bli att handla hem så mycket. Har gått bra, men det kliar i fingrarna!
Men jag blir ju så himla sugen när jag ser allt tjusigt som alla handlar o fyndar...

Anonym sa...

Kul att höra om ditt jobb !
DEt ska bli spännande att se vad loppisfyndet är !!
Vad är det kameran och du inte kommer överens med ? Jag tycker att fotona är toppen ,som alltid!
Hälsning från Ulla i Skåne

linnea-maria sa...

Vilket superfynd du har gjort!! Jag önskar att jag kunde hitta lite sådant godis jag med. /linnea-maria