onsdag 25 juni 2008

Makeover :-)

Nu är min 70-talslampa omstylad... och väldigt olik sig.
Läs om loppisfyndet här (8 april).

Jag har inte hjärta att slänga den gräsliga skärmen
...som är i toppskick...
så om det är någon som vill ha den så hör av er!
Först till kvarn...fniss... osv... ;-)


Några lager med vit färg,
en tokbillig lampskärm från IKEA...
och jag är nöjd med resultatet :-)

Psst..... Jag har inte bytt ut den bruna sladden mot en vit...
och inte tänker jag göra det heller!
Man vill väl vara kärringen mot strömmen ibland, va ;-)

18 kommentarer:

My White Cottage sa...

Så fin din lampa blev!!! Vilket toppenfynd!

Så det var balkongen som var den bortglömda pärlan... Den kommer bli hur mysig som helst när du är klar! :)

Kramar Jenny

.:Klara:. sa...

Kalasfin blev den och fint sken ger nya lampskärmen... snyggt!

Har nu sovit länge om morgnarna, slappat hela dagarna och bara tagit det lugnt. Nu är det dags att förbereda inför västkustveckan.
Datorn följer med, mobilt bredband har vi så det kommer nog en och annan uppdatering i realtid därifrån. Sen vill dottern att svärdottern o jag ska med till Malmö vecka 28... får se om det blir några tjejdagar i stan.

Kramar!

Hagbacken sa...

Hej Birgitta! Det blev kanonfint-förvandlingen av lampan!

Är tyvärr inte intr av skärmen..men spar den...säkert ngn som har sån stil...

Kram Linda

Bra att vara kärring mot strömmen tycker jag!;)

Lime sa...

Ja det var sannerligen skillnad, de! Tänk vad lite färg och en ny skärm kan göra.. Ja, kanske man skulle lägga ett bud på gamla skärmen. En ny sommarhatt, kanske :-)

Elzie sa...

Den blev ju jättefin. Vit färg är något av det bästa dom uppfunnit *s*.
På måndag åker vi!! Hur är det? Ska vi träffas? I så fall behöver jag ditt telenummer.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Vecka - Vecka sa...

Så fin lampan blev - man skulle inte tro att det är samma lampa!

Kram, Lotta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad fint det blev efter en make over! Det mesta är ju snyggt i vitt kan man konstatera;)

Kram Annica

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint det blev!!
Kram.

Radhusdrömmar sa...

Lampan blev ju jättefin!!!

Kram Johanna

Anonym sa...

Jag förstår att du inte har hjärta att slänga den gamla lampskärmen - den har ju trots allt sin charm.... :)

Wickans värld sa...

Så snyggt! Jag har också en mörkbrun lampfot, samma stil i tre olika storlekar. Troor jag målat den minsta o den ligger här i nåt skåp i mitt arbetsrum. Nu fick jag upp lite arbetsiver igen!! Måste kika vidare här i din blogg, då kanske ännu mer iver kommer fram!!

Anonym sa...

Det kunde man inte tro att den kunde bli som ny...

SÅ fin.....

Nina

Lilla Blanka sa...

Hej!

Snygg förvandling!

Den hade jag aldrig sett potential i om jag bara sett "före"-bilden :) Men den blev ju jättebra!!!

Kram
mia

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

Så fint det blev...ett litet tips....hihihi..en lampkjol på skulle göra extra sus till den redan fina lampan..

Kram Å trevlighelg!
Nilla

Elaine sa...

Ja det ska inte mycket till.....lite färg och en ny skärm.....och vips!!! alldeles jättefin!
Har också en gammal lampfot som väntar på att fixas till....i tillägg till alla 1000 planer jag har.........någonstans måste man ju börja.
Men...just nu håller jag fortfarande på att, bara sitta under min korkek och lukta på blommorna.
Ha det så fint!
Klem!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hahaha, ja du! Nog är det snyggt med en brun sladd mot allt det vita! Det bryter av på ett snyggt sätt! ;) fniss!
Det går ju att stryka på lite färg bara, det har jag gjort på en del sladdar...

Hur som helst, nu ska jag inte haka upp mig på den bruna sladden , när det finns en så otroligt fin lampa att kommentera!
Den blev verkligen fin, och har tänkt på dig och den många gånger när jag sett liknande på loppis. (Ja, som ser ut som före-bilden).

Förresten, du kan väl spara lampskärmen och ha som hatt ifall du skulle bli bjuden på någon finare tillställning som kräver huvudbonad... Blommigt är ju aldrig fel! ;)

Önskar dig en fin helg!
Kram Hanna

Hagbacken sa...

Kikade in för att kolla efter ngt nytt inlägg...passar på att önska trevlig helg!

Kram Linda

På min gatan i stan sa...

Vad fint!!! :-)
Tänk vad lite färg kan göra!

Kram!