söndag 22 juni 2008

Award & utmaning :-)


Jag har fått en award av härliga Nilla som har Pennys house!

Tack så mycket för den ;-)
Det är alltid roligt att uppskattas!

Jag skickar den vidare till Elzie med Essemia,
Maria med Jag blommar & Linda med Lantliv i lägenhet?
men det finns så många bloggar som jag gillar så egentligen är ni alla värda den :-)

Dessutom har jag för läääänge sedan blivit utmanad av Taklyftet...
och här kommer svaren:

1: Vad gjorde du för 10 år sedan?
Renoverade klart vårat förra hus samtidigt som vi sålde den...typiskt oss att hitta på något nytt projekt när vi äntligen var någorlunda klara med 70-tals villan... och packade ihop allt i kartonger för flytt till den här "renoveringsdrömmen"...OBS, ironi... ;-)

2:Vilka 5 saker finns på att göra saker-listan idag?
Vattna blommorna ute...om det inte regnar förstås..
Fixa matlådor till arbetsveckan...veckans "prövning".
Lägga in rena kläderna i byrålådorna.
Tvätta ett par fönster...ska kanske vid ett senare avslöja ett och annat angående det kapitlet :-)
Göra veckans första arbetspass.

3: Godis jag gillar.
CHOKLAD!!!

4: Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?
Jag skulle inte oroa mig för min arbetslöshet som infaller om 2 veckor!
Dela med mig till mina nära och kära... för hur skulle jag kunna njuta om jag skulle behålla alla pengarna alldeles själv?!
Forcera renoveringen av huset, och låta älsklingen slippa undan allt det arbetet ;-)

5: Orter som jag bott i...
Älvdalen
Falun
Mora
Stockholm
Våmhus
Orsa

Jag har sett att en del av er har redan börjat semestern så jag önskar er en riktigt njutningsfull ledighet... och vi andra tragglar på ett tag till tills det blir vår tur :-)

7 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej! Alltid lika roligt att läsa dessa utmaningar!

Kram Annica

Hagbacken sa...

Men hej Birgitta! Åhh vilken bra början på SEMESTERN! Jag blir såå glad och rörd! Tack så mycket, du är värd flera stycken du med!

Vad roligt att få veta lite mera om dig!

Nu ska jag stolt göra ett inlägg med utmärkelsen, tack igen!

Kram Linda

Elzie sa...

Tusen tack för utmärkelsen. Säger som Linda, en väldigt bra start på semestern.
Hoppas att du har en bra dag däruppe. Nästa vecka kommer vi!!!
Kram Elzie

Ann-Catrin sa...

Stort grattis till din utmärkelse.. den är du så värd!
Tänk den där utmaningen liger och väntar på mig med... så rolig den är!!

Kraam a-C

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan!

Härlig läsning om dig.Tänk att man ska bli klart med ett hus då det är dags att flytta...hihihi..man skulle kanske skrämma huset lite att vi säljer dig om vi inte blir klara snart...hihihi..

Kram Nilla

Maria sa...

Åh, tack!! Så glad jag blir över den "presenten"!!

Så mysig bild överst på din sida...där skulle jag vilja sitta!

Maria sa...

PS. Har förresten brummar omkring i Dalarna för några dagar sedan...kanske körde jag förbi i närheten av dig....DS