lördag 24 april 2010

Bita ihop...

och tänka framåt
måste man göra ibland.

En bild tagen nyss ute i vår trädgård
...suck...
och jag vet vad som ska göras,
men jag har absolut ingen lust till det!!!




Det är sådana gånger man får bita ihop
och tänka framåt, eller hur?!




Det är klart att jag ska gödsla med både
omvårdnad och Crusan (felstavat jag vet)
så att jag kan sitta och njuta här i sommar igen.

Men jag gör det inte idag,
kanske i morgon,
beror på vädret
...eller inspirationen ;-)

Hoppas att ni har det riktigt skönt nu i helgen,
för det ska ju komma mer skitväder till veckan,
och det gäller ju att passa på och njuta när man kan :-)

9 kommentarer:

Märta sa...

Snart är vi i framme vid den tiden då vi kan slå oss ned i utemöblerna och njuta av livet!
Den understa bilden är ju så härlig! Längtar!
Hoppas att du får en fin söndag!
Ha det så gott!
Märta

Ett Vitare Hem sa...

Du hinner ibland behöver man några dagar att bara vara för att orka hitta inspiration att fortsätta....
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Gårdsromantik sa...

Det kommer att bli så fint!

Nu fick jag en bra idé till avskärmning :-)

Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Huset vid ån sa...

Jag känner likadant som dig ibland...Hoppas lusten o orken kommer tillbaka! Din fina trädgårdsbild gör att man både blir glad o inspirerad! Vårkram till dig! Therese

Elzie sa...

Inspiration ja, var finns den??? Här är den totalt borta i alla fall. Och inte känner jag att jobba nåt i trädgårn heller när man har grävarna här utanför som dammar ner allting. Usch, nu vill jag att dom ska vara färdiga snart!

Hoppas allt är bra med er. Här är det bara bra (förutom knä't då!) och nu är ju campingsäsongen igång igen, hihi.
Kram Elzie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ibland gäller det bara att använda sin fantasi!

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Är ju så trögt innan man kommer igång sedan brukar det gå lättare. ha inte gjort något alls ut än.

Ha en riktigt skön Valborg!
Kram Ullis

Elzie sa...

Jaha, här skriver man en LÅNG kommentar och så när man ska trycka på knappen så är internetet borta. Hoppas jag har bättre tur den här gången, haha.

Låter som om ni har helgen räddad. Hårt arbete, men det blir ju så fint när det är färdigt. Slit inte ut er bara.

Själv känner jag mig som en utbrytarkung idag. Har ont i varenda del av kroppen, känns det som, och det efter att ha gjort i ordning i ETT land i trädgården. Men där finns massor av ogräset som man kan tro har rötter runt hela klotet. Blir förbannad på munkarna som drog hit det varenda gång, hihi.

Jag jobbar torsdag och fredag, naturligtvis, men fredag em åker vi. Ska bli skönt.
Hoppas ni får en bra helg och hälsa till Peter.
Kram Elzie

signerat 71 sa...

Hej, hej, hoppas vädret hos dig är skönare än vad det är här; kallt, småregnigt - inbjuder inte alls till trädgårdsarbete, vilket jag planerat... Kram J