söndag 16 maj 2010

ÄNTLIGEN...

är det BRANDGULA golvet
ett minne blott
...iaf i vardagsrummet...
!!!!!!!!!

Efter att jag hade lagt upp strategin
...för flera månader sedan...
hur vi skulle gå till väga med
den fortsatta utrotningen av dom
fula fernissade brädgolven
skred jag till verket med
friskt mod (hos mig)
och en inte fullt så entusiastisk
äkta man...
men eftersom vi
"bara skulle rugga upp ytan lite lätt
så att färgen fastnade",
så skulle vi vara klara på ett par dagar!

Jag tror inte att Älsklingen kommer att gå på
mina ord om hur snabbt och enkelt
allting kommer att gå någon mer gång :-)

Jag började med att måla dom gamla elementen...
trodde nämligen att det skulle vara värsta jobbet,
men tji fick jag!




Här har vi fortfarande
orken och lusten kvar.
Som ni ser så hyrde vi ingen golvslip,
vi tog bandslipen istället.
Nästa gång gör vi som Älsklingen vill...
vi hyr en golvslip,
och nog pratat om vems idé
det var att ta den gamla slipen
...HRMHRM...



Efter 2 dagars gnidande med slippapper,
både med maskin och för hand,
såg det ut så här.

Halva rummet har fått en andra strykning...
måste bara räta ut ryggen lite grann mellan
rollerdoppandet i färgburken.





Allt som fanns i rummet flyttade vi ut i hallen,
men här ser ni att det är samma färg
i båda rummen numera :-)



I hallen är det rutigt,
men i vardagsrummet är det enfärgat istället.

Det är ju ändå 2 olika rum
som vi vill ska vara separata,
men ändå höra ihop.

Härligt när det är färdigmålat...
känns hur stort som helst!





Visar en liten vrå av rummet,
kommer mer när det är piffat i resten av rummet ;-)





Tack för att ni fortfarande kikar in till mig,
tyvärr räcker inte tiden riktigt till för att
jag ska vara speciellt aktiv här på bloggen,
men jag önskar er alla ute i cyberrymden
en riktigt varm och skön vecka!

10 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken skillnad! Bra jobbat!

Ha det gott, kram Marie

Anonym sa...

Jag håller med ovanstående, vilken skillnad!

Kanonfint.
Krams!

Elzie sa...

Haha, har lite svårt att inse att Peter verkligen skulle gå på det där med att det "bara" var att rugga upp ytan lite, haha. Ett riktigt hästjobb har ni gjort men så blev det snyggt i slutändan också. Men vännen, du bör nog lyssna på maken hädanefter när det gäller hjälpmedel.
Hoppas ni får en bra vecka.
Kram Elzie

Ett Vitare Hem sa...

Wow så snyggt det blev!
Ha den finaste dagen!
Kramen/LenaS

linnea-maria sa...

Bra jobbat säger jag :) snyggt blev det också. Ha det fint /Therese

Små steg till ett enklare liv sa...

Bara Du inte försvinner helt,det är ju så kul att följa Dina(Era ;)) renoveringar... kram *piah*

Stina sa...

Golvet blev så himla snyggt.
Men det är slitigt med all förberedelse innan man kan måla. Jag har funderingar på att måla mitt fula och slitna parkettgolv i rummet. Nu ligger det laminat på men tycker den är så tråkig, och det låter som man släpper en bomb när man tappar något på det :)

Ha de bäst
Kram Stina

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt golvet blev. Försöker övertala maken att vi måste fixa våra golv i sommar, men det är inte lätt. Får nog försöka mig på något av dina trix.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Wickans värld sa...

Det blev jättesnyggt! Här funderar vi också på golv....

Dubbelörn sa...

Så vackert det blev!

Och vem är intresserad över vilka idéer som är vems?! *gapskratt*

Vad valde ni för färg, märke? Vi ska måla uppe i gästrummet o bra tips tags gärna emot :)