lördag 10 april 2010

GRÅTT...

är tydligen färgen för mig...
förutom i håret då,
för det åtgärdas mycket regelbundet
av kära svägerskan ;-)

Vi har haft vit klädsel på soffan och fåtöljen
under ett par års tid...
tycker det är sååå jättesnyggt,
men inte hemma hos oss då förstås.

Jag har aldrig varit överens med överdragen
när dom har varit nytvättade.

Man dansar runt, runt, runt möbeln
för att möjligtvis på något sätt
få det över armstöden...
behöver jag säga mer?!

Det brukar sluta med att jag
sitter på golvet med värkande fingrar
och syr igen hålen som har blivit efter att
jag har förlorat tålamodet och med
"milt" våld tvingat tyget att ge sig :-(




Nu har det äntligen införskaffats
en ny hel & ren GRÅ klädsel
från det stora varuhuset istället...
och vi är såååå nöjda :-)




Dessutom har den hemmagjorda fotpallen
fått en ny GRÅ klädsel...
och eftersom det inte är sommar ännu
så ligger det ett GRÅTT fårskinn ovanpå.

Ja, älsklingen min,
jag ska ta bort det...
jag lovar!!!
Det ska bara bli varmt ute först...
sen får vi se ;-)




Det hemska brandgula golvet
ska alldeles snart målas GRÅTT...
måste bara få älsklingen att inse hur
snabbt det går och hur snyggt det blir
bara vi börjar någon gång!

Jag tror att han är så "finurlig" (ironi)
så han tror att om han inte
nämner något om mina projekt,
som jag kan ha nämnt...hrmhrm...
lite grann i förbifarten om,
så kommer jag att glömma bort dom!!!

HA...
det kan jag ju meddela att den strategin
funkar INTE i detta huset!

Först ska jag måla den torra
(förhoppningsvis, annars målar jag den ändå)
nyputsade murstocken i TV-rummet...
sen ska jag lirka älsklingen lite så där försiktigt
mot vardagsrumsgolvet... ;-)

14 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det funkar inte här heller med den strategin med maken, men han kan tycka att det blir bra när det är klart. Gillar också grått och det är kanske därför köket går i grått numera:) Hur gick det på jobbet dagen efter förlusten? Har inte varit på Noret eftersom jag håller på hemma, men där har det väl pratas en hel del kan jag tänka.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

White cotton grass sa...

Låter som om du har en väl utarbetad plan ;)

Lycka till!

/helena

I mitt hjärtehem sa...

Hihi vet precis hur den där dansen med det vita tyget går till... har utövat den många gånger :0)

Men vad snyggt det blev med grått!!!

kram åsa

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad snyggt det grå var, måste nog kika på dem nästa gång jag är på det stora varuhuset ;o)
Ha en finfin söndag!
Kramis/LenaS

Nytt och Slitet/Louise sa...

Hejsan!
Kul att hitta en ny intressant blogg=)

Tummen upp för den nya färgen på soffan. Grått är nog på intåg i inredning tror jag. Själv vill jag också gärna ha gråa inslag i allt det vita. Det ska bli spännande att se ditt golv när du målat det,jag kommer tillbaka och kikar då och då.
Ha en trevlig söndag/ Marie-L

Elzie sa...

Stackars P. Vad allt får han inte utstå? Först ett fårskinn på pallen, sen att måla "snabbt" ett golv, hihi. Inte lätt att vara från S-tälje alla gånger!! Men det var riktigt snyggt med den grå klädseln och när man ser bakgrunden bakom fåtöljen så ser man hur mycket ni hunnit göra sen vi var hos er. Så otroligt snyggt det är!!!!!
Hoppas du får en bra och vinstrik dag.
Kram Elzie

helene sa...

Hej, det är bara lilla grannen som är på besök (eller blivande rättare sagt) Det är jag som är och härjar i det röda rucklet på andra sidan gatan! Vilket otroligt jätte fint hem ni har. och vilken kreativ och energisk person du verkar vara, skönt att det finns fler "tokskallar" än jag! Din man var och gick en runda i vårat byggkaos i dag. Tur att han tydligen är van vid renoveringsmiljöer, då kanske han kunde föreställa sig någorlunda hur slutresultatet förhoppningsvis kommer att bli. Tvivlar dock starkt på att han kommer att bli insläppt igen, då jag efter bloggbesöket hos dig fick en hastig prestations ångest;-)
Nåväl, lycka till och kämpa på! Kanske vi borde ta en promenad över gatan då och då och ge varandra lite peppning ocg beröm. För det är vi verkligen värda!/ Helene

Anonym sa...

Nu blir jag avis. Såg nämligen en interiör på det stora blågula när jag var där sist med just den klädseln å massor med vitt å lite svart till å det var sååå snyggt precis som hemma hos dej nu :))

Kram Lena.

linnea-maria sa...

Grått är vackert och en fin komplementfärg till det vita :)
kram/Therese

Stina sa...

Snyggt med grått och mer praktiskt också :) Har bestämt mig för att köpa nytt överdrag till soffan men vet inte ännu vilken färg...velar mellan ljusgrå eller soft white :)
Förstår om du vill måla golvet NU på en gång, för vem gillar brand gult golv :)

Ha en bra fortsättning på tisdagen.
Kram Stina

White cotton grass sa...

Tack för tipset!
Ska genast kika in hos henne!

/helena

Huset vid ån sa...

Tack för dina omtänksamma ord inne hos mig. Hoppas allt är bra med dig i det vackra vårvädret! Önskar dig en Trevlig o Skön Helg! Kram Therese

Klara sa...

Jättesnyggt med grått! Ska det bli här också. Ångrar att vi köpte vitt, fungerar INTE med alla husdjuren. Har slängt på de gamla röda överdragen igen... nu slipper jag tvätta två stora sofföverdrag och alla kuddöverdrag varje vecka. Jo, jag försökte med plädar - glöm det när vi har en Elva som bökar ner tuggben, märgben, godisar och leksaker stup i kvarten. :)
Ha en underbar helg!

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en bra vecka! Hoppas att du haft en trevlig helg! Kram Therese