söndag 9 augusti 2009

FÄRDIGMÅLAT...

...PYTTSAN!!!!

Vi trodde i nästan en hel vecka
att vi hade målat färdigt huset.

Men när sonalyckan kläckte ur sig
en liten fundering/fråga
i fredagseftermiddag,
tände jag till på alla cylindrar som jag har...
och när det gäller
renovering & inredning så har jag
MASSOR av såna ;-)

Han undrade om vi inte skulle ha
målat "ramarna" runt själva fönstren
i samma färg som dörren?

SJÄLVKLART...
skulle vi ha gjort det
...SUCK...
om jag hade tänkt vidare på tanken
som jag hade från början :-(




Jag tänkte inte på att det behöver
INTE
vara samma färg på foder och knutar!!!

Som ni ser från föregående inlägg
så har det blivit en annan färg på fönsterfodren :-)


Den här dubbeldörren har sett
lite konstig ut i mina ögon,
osymetrisk och väldigt dragig.
Efter 10 år och 11 månader (!!!)
upptäckte jag att någon har tagit bort listerna
som ska sitta i mitten på den högra dörrhalvan.

Vi har flera dubbeldörrar i huset
som vi har granskat och beundrat genom åren,
men inte har vi tänkt på att
det inte ser lika ut på ytterdörren...



...men nu är den saken ordnad!

Det tog inte många minuter
och kostade inte många kronor :-)

Klicka på bilderna så ser ni skillnaden...
jag är såååå nöjd med vårat arbete,
och nu har vi någonstans att fästa
tätningslisten till vintern.

Pssst...Ni behöver väl inte låtsas om
att ni ser det otroligt fula handtaget,va?!




Så här ser det ut nu på hela nedre planet,
fönstren på övre planet
når vi inte med stegen som vi har
...SUCK...
och vi som har lämnat tillbaks skyliften
...SUCK...
så vi får se hur vi fixar till det problemet ;-)




Tack för alla snälla ord...
både via bloggen och i verkliga livet
ang vår förvandling av huset
med hjälp av lite ny färg!

Det är roligt att slita när man blir nöjd med resultatet :-)

15 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Men hallo där..vilket vackert hus du fått nu:)..det gula är väck och nu lyser huset mer än om det varit gult..sååå vackert..nästan så jag ångrar mitt val att behålla mitt hus vitt:)....men nu är inte vårt särskilt stort så det skulle se ännu mindre ut om vi valdeeran färg..men fint som snus var det:)..ha de gött..kram..Pia

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättejättejättejättejättefint!

Gillar verkligen förvandlingen!

Kram Annica

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

En sån ooootroligt bra smak ni har när det gäller husfärg *flinar brett*

För var dag som går så blir vi bara än mer nöjda :) Och uppskattnade kommentarer har vi också fått!

Erat hus blev ännu tjusigare än förut!!!

Kramar.

Elzie sa...

Ja, sonalyckan hade inte alls fel. Blir ett helt annat utseende på huset nu. Inte dumt med de barna ibland du, hihi.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Erika sa...

Salvia tittade vi oxå på först och om jag kommer i håg rätt är Sten något ljusare och inte lika mkt rött i? Gillade den jätte mkt, Assar har jag inte sett tror jag.
Som jag sagt tidigare så blev erat färg byte väldigt lyckat.

Ett Vitare Hem sa...

det är verkligen så himla fint men retligt att ni missat, förstår din känsla!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Ullis/Leva på landet sa...

Blev ju mycket snyggare även om ni behövde måla mera. Vilken tur att sonen kom med förslaget.

Kramar Ullis

Sunnanvind sa...

Hej! Vilket fint hus du har, gillar dörren jättemycket. Vi planerar att måla om vårt hus i en liknande färg så det här var jättebra inspiration för mig! Tack!

Hälsningar Carina

Klara sa...

Huset är så snyggt så det är inte klokt! Å nu med rätt färg på fönstrena och listen på dörren - mums!
Å nu är det vår tur att börja på nytt... med ett torp från 1912! Vi är nyblivna skogsmullar och flyttar så fort paret som ägt det har fått sin lägenhet... "pekar mot bloggen". Det ska bli sååååå roligt!

Annika sa...

Vilket otroligt vackert hus ni har, är så avis :P

Kram Annika

Monika sa...

Man brukar ju säga att det är detaljerna som gör det. Stämmer helt klart in på dörren :o)

Att en sån "liten" sak kan göra så stor skillnad! Helt otroligt!

Så fantastiskt vackert huset blev i den nya färgen! Och vilket jobb det måste ha varit! Det gjorde ni bra!

Supersnyggt!

Ha det gott!

Kram

Monika

.:Klara:. sa...

Nehe... inget nytt i vackra villans blogg. ;) Skickar iaf en kram!

Små steg till ett enklare liv sa...

Så fin blogg Du har och huset är ju rena drömhuset.Vilket jobb Ni lagt ner o med humorn i behåll!!!
Mitt frukostkaffe intas numera framför datan i bloggvärlden,det blev bara så.Så kul att blogga & läsa bloggar!!!
Kommer tillbaka och läser mer snart!!! Kram Piah

Wickans värld sa...

Oj, ett helt nytt hus! Så fint det blev!

Jessica sa...

Så snyggt det blev :-D