tisdag 4 augusti 2009

"Gula villan"...

är numera ett minne blott!!!
(Vårat hus kallades för "Gula villan" förr i tiden.)

Familjens 2 döttrar i full färd med att grundmåla.



Här är älsklingen på väg upp i 18-meters skyliften
för att ta en bild på gaveln när den är färdigmålad.

Vi tänkte måla det blåa
på dom gamla okopplade fönstren vita,
(vi har 4 st kvar)
men vi skiter i det och byter ut dom till våren istället :-)



Välkommen in genom grinden
...som det ska växa klätterrosor runt...
och ta en titt på den numera gråbeiga villan :-)




Förhoppningsvis blir det singel på "grusgången",
istället för det här mjuka gräset,
någon gång...något år... suck...
Men vem har bråttom...fniss...?!



Som ni ser så blev det nougatfärgade dörrar...
och slut på den våndan iaf ;-)




Det kommer fler bilder bara det är piffat & puffat :-)

Tack för alla kommentarer,
som jag absolut inte haft tid att besvara.
Hoppas att det lugnar ner sig här fram över...
ska bara göra det & det & det först...
Känner ni igen er...fniss... ;-)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blev! :D Mycket bättre än gult.

Krams!

Anonym sa...

Helt fantastiskt !!
Huset ser dubbelt så stort ut !
Jag tycker ni gjort ett otroligt fint jobb . Hoppas inte manen fått tillbaka sin tinitus av allt målande och åkande i skyliften !
Vila nu en dag eller två.
Kram från Ulla i Skåne

Malin sa...

Det där blev ruskigt snyggt!!!! Tummen upp! Jag är inte förtjust i gula hus. Kram

Pillargontanten sa...

Kanonfint, klart mycket finare än förrut, vilket lyft :O)

Dubbelörn sa...

Huset är så vackert! Vilken otrolig skillnad det blev. Så mycket vackrare, så mycket elegantare.

Grattis!

Kram

Ett Vitare Hem sa...

Wow så snyggt det blev, så mycket bättre än det gula!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

S o F sa...

Jag har väl sagt det förut antar jag men; "Perfekt färgval"! enligt mig som är svag för just sådana färger (och det syns väldigt tydligt här hemma)

Så, det kunde inte blivit bättre, ert "nya" hus!!

Ha det gott!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Wow! Så fint det blev!
Vilket jättebra jobb ni gjort!
Kram
Marie

hagagården sa...

Ååå så fint erat hus blev,jag är sugen på att måla vårat hus vitt, det är rött nu så jag ska ta och visa mannen erat så kanske det går att övertala honom.
kram
ninni

Stina sa...

Huset blev sååå fint...gillar den nougatfärgade dörren...ett bra val :)
Vilket jobb ni lagt ner och att ni orkat trots allt regnande.

Ha det bäst!
Kram Stina

Erika sa...

Jätte fint blev huset, väldigt trevligt att ni har brytit av med det ljusblå.
Vad har ni använt för typ av färg o vad heter eran nyans av grå?
Vi har en grå från Beckers, Perfekt Akrylat som heter Sand.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Birgitta! Den nya färgsättningen är verkligen KANONSNYGG!!!

Jodu det där med grusgången förstår jag precis vad du menar. Vi ska skrapa och grusa vår uppfart. KOmmer bli kanonfint! Om bara killen som ska göra det kommer hit någon gång!

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Blev ju så snyggt. vilken skillnad

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Elzie sa...

Jisses vad ni har varit flitiga. Och snyggt blev det också. Gillar den färgen. Verkar som om många tycker att gråa hus är snyggt nu för det är flera stycken här i samhället som målar sina grå. Vet nån som har hus utmed vägen vi åker som definitivt skulle gått i en färgskola. Det huset är så knallgult så man får ont i ögonen av att titta på det, hihi.
Hoppas ni får en bra vecka och hälsa till han som var i liften.
Kram Elzie