söndag 5 juli 2009

Laddat...

batterierna inför husmålningen,
som ska ske under semestern,
är vad vi har pysslat med dom här veckorna...
och en hel del annat oxå förstås;-)




Den här bilden tog jag på älsklingen
när han satt och vilade sig
på den blivande glasverandan.

Älsklingen har tinnitus (stackaren)
och vid stress så blir den värre!!!

Under våren när jag har varit hemma,
pga arbetslöshet,
har jag inte kunnat slappna av,
utan här i huset har det dragits igång
det ena projektet efter det andra av mig.

Vilket resulterade i att när han kom hem från jobbet
blev han oxå involverad i diverse hantverkssysslor.

Gissa vem som blev skickad på samtalsterapi
av företagshälsovården när det tjöt i hela skallen!!!
Japp, det var älsklingen det...suck&skratt...

Gissa vad dom kom fram till?!?!!
Japp, det var jag som stressade upp
tinnitusen till svindlande höjder!!!

Nu sa han inte riktigt på det viset,
men jag är ju kvinna,
och som en lyhörd sådan
kan jag lägga ihop både ett&annat ;-)
Alltså har det lugnat ner sig här hemma
på projektfronten...hrmhrm...
på mina initiativ iaf...fniss...

Tack alla som kikar in till mig,
och tack för kommentarerna som jag fått!!!

Det är inte bara älsklingens ork som tog slut,
även min försvann när jag började jobba igen.
Det var som om luften gick ur en ballong
när det gäller här hemma,
men jag känner att orken & lusten
är på väg tillbaks igen,
så på återseende snart igen :-)

14 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Hej gumman!
Sitter här och småfnissar när jag läser ditt inlägg =o)

Som många andra dårå har jag en tendens att puffa på min stackars man en aaaaningen för mycket ibland...

Jag har svårt att förstå att inte alla har samma energi som mig ;)
Eller brinner lika mycket för inredning.....*ler*

Ha det nu gott och ta hand om dig!!!! Det försöker jag också att göra!

Kramar Erika

PS: Vet inte om jag svarade på att det var det inlagda Dala floda golvet som är HEL förstört?!

Där barnen har stårr och tittat på tv:n är ser golvet för jävligt ut!!
Eftersom golvet är ååå mjukt blir det märken med en gång så tänk dig för om du har barn i huset!

PÖSS

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk så synd det är om männen som har så jobbigt med oss kvinnor, *s*. Det är väl tur för honom då att du har börjat att jobba då så att han får det lite lugnare hemma. Lyktan är köpt på @home i Leksand och var inte speciellt dyr. Tror att det var 60:- och det tycker jag är ok. Idag var det ju ingen värme här utan jag frös som bara den när jag gick ut därav pysslet inne.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Stina sa...

Hihi...stackars han. Min gubbe är nog glad att han bor några mil från mig och att han fortfarande jobbar. Jag har ju några projekt på gång som jag behöver ha lite hjälp med...men det har jag inte talat om ännu "fniss" det får bli en överraskning när han dyker upp.

Lycka till med husmålandet!
Kram Stina

S o F sa...

Tack för en rapport från Verkligheten...

Bra skrivet, jag sitter här och småskrattar - igenkänningshumor kanske. ;)

Lycka till med orken och målningen!

Sussi sa...

Ja det är inte lätt med alla projekt jämt, men men inlägget har du då fått till så att man bara kan le!
Hoppas tinitus och annat går till sig och att vädret tillåter ommålning av huset.
Ta hand om varandra och njut i sommar tider.
Tingeling Sussi

Elzie sa...

Nejmen gumman! Du får lov att vara rädd om äkta hälften, hur ska det annars gå med målningen vid taknocken (hi,hi)? Hoppas ni njuter av ledigheten annars - och hälsa honom på bilden.
Här jobbas det ett par veckor till - puh!
Kram Elzie

Dubbelörn sa...

Skrattar när jag läser o det kan nog finnas en uns sanning kring detta, även hos oss *skrattar*.

Det var mitt påhitt att dra igång både badrum o kök i år, trodde det var en enkel match. Nu har kära mannen hållit sig borta på jobbet medans hantverkarna är här. Allt för att kunna "varva ner" *asg*.

Stor kram

Monika sa...

Godagens på dej goa Frun :o)

Förstår helt klart hur det där tjutet och buset är att leva med. Jag har också tinnitus. Jag fick det när jag var ca 25 år. Sedan dess har det aldrig varit helt tyst i mina öron. Periodvis kan det faktiskt vara riktigt jobbigt att leva med. Det är också en väldigt dold sjukdom. Den syns ju inte direkt utanpå.

Nu ska jag sluta surra om det. Det var ju dina vackra trädgårdbilder jag skulle kommentera!

Jag säger då bara det! Vilket badkar! Det är ju nästan så man vill hoppa i!

Så otroligt vackert!

Skön sommar på dej! :o)

Kram

Monika

Anonym sa...

Hej på er !
Ta´det nu lungt första semesterdagarna, sen kan ni så sakta fatta penslarna. Jag läste i en tidning att alla heltidssysselsatta behöver 4 ! kanske 5 veckors total semester för att orka med ordinarie arbete !
Ni har ju dessutom alla dessa projekt !! Hoppas tinitusen går ner på sparlåga(en mer lågmäld ton )Kram Ulla i Skåne

faster atta sa...

Skönt att höra att det finns fler som har det som vi... ti-hi... Fast min make har inte tinnitus utan migrän. Och det är ju inte direkt roligare.... Spännande med husmålning! Blir det samma kulör eller kommer ni att byta?
kram

Anonym sa...

Hoppas att ni hittar energin till att måla om ert hus. Vad blir det för färg?

Krams!

Smycka dig sa...

Hej det var längesen jag besökte dig men Lillan och annat roligt som hänt har tagit all min tid i anspråk:D

Vilken underbar rabatt ni gjort blir kul att se bilder när det växt upp lite mer.

Ditt rutiga golv är underbart fint.

Jag känner igen problemet med att ha för mycket ideer, min man jobbar borta hela sommaren så vår husmålning går långsamt fram kan jag säga!! men bättre sent än aldrig hihi

Ha en skön sommar
kram Lotta

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Små kikbilder finns sent omsider på min blogg :)

Har Ni kommit igång själv kanske??
Isf, blir det fiiint?

Kram
Flisan.

Nygammalt sa...

Stackars din kära man! Tinnitus kan inte vara kul. Men jäklar så fint ni har det hemma hos er. Golvet blev suuuuuperfint, passar så bra till er fina inredning.

Önskar dig en underbar sommar!

Kram.