söndag 19 juli 2009

2-års jubileum!

Har precis upptäckt att det är exakt
2 år
sedan jag gjorde mitt första inlägg :-)
Jag trodde aldrig att det skulle vara så givande att
blogga...
hade nämligen aldrig läst en enda blogg
över huvud taget veckan innan
jag kastade mig hejdlöst ut i cyberrymden!!!
Jag hittade en adress till VINTAGE-Johanna
i en inredningstidning
som jag gick in på en tråkig dag på semestern
(ja, det finns faktiskt såna...fniss...),
och sen var jag såld på hela grejen.
Trots att jag tidigare ALDRIG suttit vid en dator
och försökt vara "kreativ"
startade jag min blogg och har haft sååå kul
med den sedan dess :-)

STORT TACK
till alla som jag har kommit i kontakt med
den här tiden,
och en JÄTTEKRAM
till alla som är in och hälsar på mig
i min enkla boning!!!


I dag är det ytterligare en trååååkig dag
...suck...
för här sitter vi som på nålar
och väntar på att regnet ska blåsa bort!!!



Vi sitter med en hyrd skylift till ingen nytta
och fulla av målningslusta...(hrmhrm...nåja...)
men finvädret som har varit tidigare i veckan
har totalt övergett oss :-(



Hoppas att vi snart kan fortsätta måla
så att jag slipper fundera och känna efter
om det inte vore snyggare med själva huset vitt
och allt det andra grått istället!!!
Det är nämligen bara grundmålat ännu med vitt...




...och det är meningen att det ska
se ut så här när det är klart...

Dessutom vet jag inte förrän allt är färdigmålat
vilken färg dörrarna ska ha...
svart, rost/vinrött, mörkt grå
(samma som huset men mörkare nyans),
det visar sig sedan vilket det blir ;-)




Sen vet jag inte om jag tycker att vi ska sätta upp
"solstrålarna" vid nocken igen
...suck...svåra beslut, eller hur ;-)

Dom har murknat sönder
och jag tycker att det är helt OK utan dom,
men älsklingen är av en helt annan uppfattning,
och jag vet inte om jag orkar
lägga ner någon energi på att
övertyga honom om att
han tycker fel den här gången...

12 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hejhej!

Jag kan inte låta bli att tycka att ert hus är jättefint. Och jag gillar faktiskt tanken på att det är vitt utan solstrålarna! Jag gillar formen på "takkupan" Den är så härligt spetsig och passar så bra ihop med dörrens utsmyckning!

Men det är ju min åsikt och den lär nog inte påverka din man*skratt*
(säkert skulle jag tycka att det är sååå fint även med annan färg på huset och MED solstrålarna till det oxå. Jag har ju alltid gillat gula hus egentligen...)

Hursomhelst...grattis till jubileet!
Kram Annica

Hem och Harmoni Marie sa...

Grattis till jubileet! Hoppas du har det gott och snart kan återuppta målningen...
Kram Marie

S o F sa...

Det kommer att bli superfint med grått hus och vita detaljer - det har jag alltid tyckt om.

Och så måste jag ju tyvärr meddela att maken har rätt när det gäller "solstrålarna". ;) De tycker jag absolut ska sättas upp igen. Det är jättefint med sådana på husen.

Håller tummarna för bättre väder hos er, så att skyliften kommer till användning.

Ha det gott!

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till dina två år. Visst är det kul att ha träffat så många nya via bloggen. Vilken skillnad det blir p huset när det blir vitt. Gillar det både med och utan solstrålarna. Det spelar ingen roll tycker jag. Vi får väl se hur det blir med dem och dina färgkombinationer.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Diverselådan! sa...

Grattis på 2-årsdan!

Vilket fint hus ni har och det kommer bli jättefint med den litet grå nyansen.

Kram från Annette

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs o STORT GRATTIS på 2-årsdan!!!!

Så kul...samma visa med mej...när jag började hade jag inte läst en ebnda blogg!!!!Kunde inte ens maila...men där ser man...så kul har det varit, mycket fina bloggvänner o mycket inspiration har man hittat här i bloggandia!!!

Jättevackert hus ni har!!!Kommer bli såå bra såå..synd att vädrets makter dock ska förstöra era planer!
Älskar med ert vit grå rutiga golv!!!


~♥Trevlig Söndagskväll Millan♥~
~~~***~~~~~***♥♥♥***~~~~~***~~~

Erika sa...

Hoppas regnet försvinner så att ni kan sätta fart. Inte skoj att gå o vänta på att får börja med stora projekt.

Stina sa...

Väldigt mysigt hus.:-) Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Bilen är ju vår ögonsten och det var ju så att den var nog ett klipp när vi köpte den utan att vi riktigt förstod det. Finns väldigt få likadana i samma årsmodell i Sverige. Dessutom så är det ju makens och äldsta sonens lilla hobby. Blir ju Rättvik nästa vecka. Dit bara måste vi och dregla lite.

Kramisar Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hehe, Ja det är nog tur ni inte ser allt som inte är klart... Jag borde ha vant mig men åhhh vad irriterande det är att aldrig få måla det där fönstret som stirrar trärent emot mig medan allt annat är grått och milt! Och att inte alla listerna fått rätt nyans...ja det är väl en världslig sak det med:)

Kramkram

Lilla Blanka sa...

Hej!

Stort Grattis ♥ på 2 års dagen!!!

Ert hus är såå vackert och jag håller med dig, vackrare utan strålarna.

Hoppas vädret stabilisserar sig så att det funkar att måla vidare.

Kram
Mia

japp sa...

Hejhej.. här inne är jag nykomling.. rolig å fin blogg.. kommer gärna igen, å lägger gärna till dej inne hos mej.
Visst är de skoj me bloggandet.. å alla de gooa man träffar på här..otroligt.

Så fint hus ni fixar till.. tror de skulle bli fint me den roströda dörren till ert hus.. vi ska me måla vår dörr roströd i sommar.. vårt hus är "allmoge-gult", lite varmare gult.
Tror de skulle bli jättesnyggt.:-)

Åsså vill jag bara ge beröm för er fina gård.. rabatter mm.. superfint.

Ha en fin dag.. kram Helén i Piteå