söndag 25 januari 2009

PAUS ;-)

Det här är utsikten från vardagsrumsfönstret...

och jag tycker inte om den nu när december är förbi!

Här hemma händer det inte mycket just nu.

Jag skulle kunna...
måla Evelinas rum som står tomt nu för tiden,
knacka ner putsen från murstocken i hallen
så att tegelstenarna kom fram,
fortsätta spackla i nedre hallen,
sy nytt fodral till fotpallen,
måla utsidan på badkaret,
klä om fåtöljen som står framför kaminen,
lacka över "tjärfläckarna" på murstocken i vardagsrummet
och måla den ytterligare en gång,
göra anslagstavlan av fönstret nu när jag har
både magnetfärg och griffeltavel färg,
ta en bild på fönstren och balkongdörren i TV-rummet
och ta måtten så att vi kan lämna in för att få kostnaden
på hela "härligheten"...OM vi ska byta dom,
ta tag i golven på nedervåningen...
måla?...njaaaa... är rädd för att det blir för livlöst,
slipa och lacka?...betsa?...såpskurade?...

PUH, vilket ska jag börja med?!

NÄÄÄ, jag går och tittar på handboll istället,
tar nya tag en annan dag...
efter att elektrikern har varit här och
dragit lite nya kablar och bytt kontakterna
i vardagsrummet.

Psst... elektrikern kommer nu i veckan,
så det gäller att njuta av uppskovet som jag har tagit ;-)

(Eftersom jag inte är så snabb med mina inlägg...hmhm...
och om du inte vill missa när jag äntligen har gjort ett nytt,
så är det bara att trycka bloglovin-knappen som
är inlagd i högerspalten,
så blir du automatiskt meddelad.)

16 kommentarer:

Elzie sa...

Ser att du kommit välbehållen hem från IKEA. Skönt! Hoppas ni hittade vad ni sökte.
Här ser man bara en grå massa genom fönstret. Så himla tråkigt väder, men så är det ju nu här i söder.
Hoppas vi hör av dig nån gång framöver. Och du! Jag har dig redan på bloggkoll, hi, hi.
Hälsa den äkta hälften.
Kram Elzie

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken lista, men du gör rätt i som låter den vänta...man ska inte göra en massa sånt innan man verkligen har lust!:)

Ha det gott! Kramar!

Stina sa...

Ojojoj det var en lång lista och inga skojiga saker heller :-) Jag bara finsnickrar nu...har tillverkat en sänggavel i veckan som gick...nya sängen kommer på onsdag så sen kommer det nog lite bilder.
Vi har också fått ett par decimeter snö som nu verkar töa bort.

Kram Stina

Ullis/Leva på landet sa...

Du har ju i alla fall listan klar när det blir dags att fixa, *s*. Skulle också behöva göra en lista så att jag kan prioritera.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Magnifique paysage, belle photo !

Erika sa...

Yes box har din blogg upplagd med Bloglovin, missar inget. Hoppas du får njuta ordentligt av ditt lov.

Wickans värld sa...

Hahaha! Din "vill-göra-lista" är nästan lika lång som min! Men jag tror jag går o lägger mig på min sköna kökssoffa o läser en bok!

(varför göra allt idag när det går att skjuta upp det till i morgon - eller någon annan dag?)

Wickans värld sa...

Jag igen, men en ny dag! Du har en utmärkelse att hämta hos mig!

Elzie sa...

Det går alldeles åt h-icke med mitt lag nu tycker jag. Förlorar alltid med uddamålet. Bättre för ditt då, hi, hi. Även om det blev pisk mot "lillebror".
Hoppas ni får en skön helg och stressa inte för mycket.
Kram Elzie

Karin Krut sa...

Hahaha.. det ser ut som min lista ;) Vi ska dock utrota lite svamp i helgen och sen ska jag knacka murstock oxå :D Jag känner på mig att det inte blir så kul som jag tror :/
Ha en skön helg och vila ordentligt nu innan elektrikerna kommer.
Kram Karin

Ullis/Leva på landet sa...

Jag blir jätteglad för din kommentar. Vilken otur att du missade strykpapperet. Går ju alltid att jag köper det åt dig och skickar om du vill ha det innan du ska ner nästa gång. Har ju väldigt närma dit.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Dubbelörn sa...

Jodu, listan kan bli hur lång som helst här hemma över allt som borde göras o fixas. Men nu samlar jag bara krafter efter att ha legat däckad i två veckor. Men vårkänsla vill jag ha inomhus o ska ut o handla lite blommor ;).

Kram vännen

Evelina sa...

Vilken fin blogg du har :)

Evelina

Elzie sa...

Tråkigt att höra du att du blivit arbetslös igen. Hoppas det ordnar sig, fast det är väl inte så lätt nu. Kan förstå att det är färdigpackat till skidåkarna då, ha, ha.
Hoppas du och gubben har en bra helg.
Kram Elzie

Elzie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ja du, låter som en bra idé att göra något annat eller inget alls när du nu inte är sugen på listgöromålen. ;)
Någon lista har jag som tur är inte men nog finns det att göra. Jag väljer att ta det piano. Har tagit två månader att städa ur hobbyrummet, två klädkammare och en hall och vi är inte färdiga än. Det hinns alltid...
Ha det gott! Kram från Klara