fredag 27 februari 2009

Dax igen...

tror jag iaf ;-)
Nu är det dax att ta fram spackel & färg igen.
För så här kan vi ju inte ha det!!!

Foder runt fönstret är på plats
och en alldeles underbar tapet,
till väggen utan panel,
är snart beställd
...suck...
måste bara gruva mig för den kostnaden först :-(
Den här delen av hallen ska nämligen oxå bli vit,
och nu är det äntligen dax för det
...tror jag...

Jag är numera arbetslös IGEN!!!

Har suttit här hemma i en vecka nu
och tyckt synd om mig själv...
men nu får det baske mig vara slut med det!
Jag kan lika gärna ta tag i alla projekten
som finns här runt omkring mig,
och vara nyttig med det istället :-)

Nä, jag ska inte ta alla projekten på en gång
...fniss...
för jag har ju tittat på "Arga snickaren",
och känner mig såååå nöjd varje gång,
att det finns dom som är mycket
värre än mig på ofärdiga projekt.
Jag tror att jag även i fortsättningen
håller mig till ett alldeles lagom (enl mig iaf)
antal påbörjade projekt ;-)

10 kommentarer:

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Tråkigt att Du är arbetslös igen :(

Börja du lugnt och sansat med ett projekt i taget :)

Här blir inga projekt avslutade riktigt... Mycket frustrerande!!!

kramar.

S o F sa...

Tråkigt att höra om jobbet, hoppas det löser sig snart.

Tittar också på Arga snickaren, och lider med familjerna som verkar ha blivit mer eller mindre utmattade av sitt byggkaos. I flera år har de flesta levt i en ständig röra. Jag blir trött bara jag ser det.

Det som verkar vara lika hos alla är att de har börjat överallt i hela huset - samtidigt, och det ser ju väldigt jobbigt ut och ologiskt (för mig).

Efteråt sitter jag i soffan och njuter av mitt hem extra mycket - och det kanske är det som är meningen med programmet. :)

Lycka till!

Anonym sa...

Man får faktiskt tycka synd om sig själv när man är arbetslös. Jag är det med, har inte ens kommit ut i arbetsmarknaden än :C

Kramar om!

Elzie sa...

Hallå där tjejen! Så roligt att "se" dig härinne igen. Men tråkigt med jobbet. Du är ju inte ensam om det numera. Är hemskt så det har blivit.
Ska bli kul att se när du jobbat på lite. Var har du hittat detta hörn med den vackra tapeten?
Och grattis till att Leksand går till kvalet. Vi får se hur det går. (Gubben satt och tittade på Leksand-Malmö igår, hi, hi!). Jag är så glad att "mitt" lag äntligen är på rätt sida strecket. Var ett tag sen.
Hoppas ni får en bra helg och du! hälsa gubben.
Kram Elzie

Elzie sa...

PS! Här har det lyssnats på Larz Kristerz hela dan nästan. Köpte deras CD och jag bara älskar deras version av Purple Rain, ha, ha.
/Elzie

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att höra från dig, men tråkigt att du blivit arbetslös. Hoppas att det löser sig för dig. Ska bli så kul att se hur denna del av hallen blir. Dina projekt brukar sluta med att det blir så snyggt.

Kramisar Ullis

Dubbelörn sa...

Trist med jobbet, men då finns ju ändå ett skäl att ta tag i det som ligger där hemma.

Arga Snickaren var jar lite anti till i början men nu gillar jag programmet. Samtidigt är det skönt att konstatera att riktigt så risigt o halvfärdigt o amatörmässigt är det ändå inte här hemma *skrattar*.

Kram

Stina sa...

Hej

Kul att du är på gång igen...ska bli spännande att få se resultatet.

Kram
Stina

Wickans värld sa...

Tråkigt med arbetslöshet...
Men du får som du skriver ta tag i lite av projekten du har.
Jag har sportlov nu o vädret idag har varit riktigt inneväder så jag har röjt lite i mitt arbetsrum...
Men det behövs röjas överallt här...suck... Har du inget att göra (gjort klart allt ditt!) får du gärna komma hit! =)

Ha en bra måndagkväll!

Karin Krut sa...

Hahahaha.. jag brukar också titta på arga snickaren och mysa för att andra är och har det värre än mig :) Spännande att se hur det blir när det enda påbörjade projektet blir klart ;)
Ha en skön vecka
Kram karin