lördag 10 januari 2009

För sent.

Äntligen börjar det bli dax för tarzetterna att komma fram!
Dom hann inte med julen den här gången...
andra år så hinner inte julen med istället ;-)

Som ni ser så är det ingen ordning på växtligheten
i den här höga vasen.
Dom är allt ifrån pyttekorta till jättehöga...
men det kanske ska vara så?


Som dekoration för att ha något att titta på
under tiden som dom växer,
har jag "hängt ner" en trollhasselkvist
som jag har lindat ståltråd med pärlor på...



...och hängt i några prismor i olika storlekar och modeller.



Ni får ursäkta dom mörka bilderna...
men den dagen som den första blomman tittar fram
hoppas jag att solen lyser upp tillvaron och gör bilderna ljusare,
för självklart kommer jag att visa hela härligheten i helhet då!

Nu måste jag göra ett förtydligande från ett tidigare inlägg...
det var alltså inte någon av våra ungdomar
som förlovade sig,
och jag är gift sedan måååånga år,
så det var inte jag heller.

Näe, istället är det min mamma och hennes sambo som äntligen
har varsin ring på fingret numera :-)

14 kommentarer:

Elzie sa...

Ja, annars hade ni ju levat i synd och det hade varit hemskt, hi, hi!!
Ja de där julblommorna gör aldrig som man vill. Min amaryllis börjar slå ut först nu!! Men bättre sent än aldrig.
Hoppas ni har det bra däruppe.
Kram Elzie

Stina sa...

Jag hade bara vita hyacinter till jul...en omgång blommade över så jag fick handla nya. Lite tråkiga blir dom...långa och rangliga...det är säkert jag som inte sköter dom som man ska.

Fick en amaryllis av en väninna, på den torkade knopparna in...lämnade tillbaka den nu i veckan...inte till väninnan :) utan till blomsteraffären...där sa dom att det var röta i löken...hmmm

Ha en trevlig lördagskväll...jag tror jag ska ta ett glas rött till "stjärnorna på slottet"
Kram Stina

Chubby Chieque sa...

Wheeewww... asgarbade! Hjärtan stannade här... eftersom vi trodde att den var lilla E.

Gratta båda 2 från oss och det är verkligen kul och dax för dem. Nu väntar vi på kyrklockorna ringa §:-)

Ha en skön helg!

Lallis - liv och leverne sa...

Mina tazetter var också sena. Men så snyggt du har gjort med Trollhasseln. Verkligen fint!
Kram Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Ja blommor vill sällan som man själv vill. Jättefint du har gjort med trollhasseln. Kul för dina mamma.

Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej!
Kvist och prismor, enkelt och snyggt!
Hulda

Karin Krut sa...

Nää hur skulle det se ut om man levde i synd ;) Lasse tycks i alla fall tycka att det är jättebra för något frieri verkar inte finnas på kartan på väldigt länge ;) Vilken kul ide med kvisten! har ni överlevt alla helger?
Ha en skön onsdag
Kram Karin

Annika sa...

Så snyggt det blev med hasseln och prismorna =)

ha en fortsatt bra dag,

kram Annika

Anonym sa...

Heej! :) Jag har haft det jättebra nu när jag kommit hem och träffat familjen. Helt underbart har det varit!

Hur har du det?

Wickans värld sa...

Å jag har en amaryllis som blommar nu...
God fortsättning, förresten. Jag har varit lite lat med att vara ute på nätet....

Monika sa...

Länge sedan jag kikade in här till dej. God fortsättning på nya året. Vilken fin idé med kvisten, pärlor o prismor. Jättesnyggt!

Här i norr är det kylslaget värre idag -30!

Ha det gott!

Kram

Monika

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hejsan!

Länge sedan jag kikade in här till dej. God fortsättning på nya året. Så fint du gjort med kvisten, pärlor o prismor. Jättesnyggt!

kramizz Nilla

Elzie sa...

Hej tjejen!
Hoppas att allt är bra med er. Här är det snorigt och ögona rinner men annars är det bra!
Kram Elzie

Myownhome sa...

Vad fint det var med prismorna! :)

Hoppas du haft en bra helg!
kram //Johanna