fredag 20 juli 2007

Rosentornet

Efter att ha tagit död på min första (och enda) ros, så gör jag ett nytt försök...
I min fantasi är den så där stor och alldeles full med blommor hela sommaren som dom är på bilderna i trädgårdstidningarna : )
Eftersom den måste ha något att "stödja" sig på så köpte jag ett vanligt rosentorn på Lantmanna, men, usch! vad tråkigt det såg ut.


Så där är det inte i min fantasi inte...,
men med träklossar,en loppisknopp för 10:- och vit målarfärg så blev det nästintill perfekt.

Det enda som inte överensstämmer med min fantasi är storleken på rosbusken, men storleken har ingen betydelse (sägs det...) så jag är nöjd ändå.
Om ni tittar riktigt noga så kanske ni ser den blivande busken inne i tornet...
Det är dessutom 4 pyttesmå knoppar där
som förhoppningsvis kommer att slå ut : )

Inga kommentarer: