torsdag 18 december 2008

Man tager vad man haver ;-)

Vad kan man göra med en stycke ljusslinga som är över?
Hmmmmm....
Jo, man tar en stor gammal glasburk och knölar ner den däri,
och eftersom det alldeles, alldeles strax är jul,
så får det bli rött glaskross som extra krydda på härligheten :-)



Tack alla ni som fortfarande kikar in till mig
trots min dåliga närvaro här på bloggen!
Kramar till er tappra som skriver kommentarer
och alltför sällan får något livstecken tillbaks...
men förhoppningsvis kommer
tiden & orken & inspirationen åter
när ljuset börjar visa sig igen på andra sidan nyår.

26 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, fina paket är det bästa :-) Gillar att lägga ner själ i mina också! :D

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Eftersom jag gick hem med feber efter halva dagen igår så blir det hela 15,5 dagars "ledighet". Börjar varva ner nu. Har suttit o scrappat idag, skönt för själen.

Så det var bara en sneakpeak av arbetet som komma skall nästa år... nu hänger jag med. Trodde det bara handlade om någon enstaka väggsnutt. ;)

Önskar dig o de dina en underbar julhelg! Kramar i mängder!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken bra idé! Ser fint ut:)

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt att du äntligen fick det fixat. Och vilken tid det tog, *s*. Så mysigt med ljusslingan.

Ha det bra!
Kram Ullis

S o F sa...

Ja allting är ju enkelt när man kan det, och allting är ju enkelt i efterhand, med facit.

Enkelt fixat och JÄTTEsnyggt resultat!

Vi ses till våren. ;)

Elzie sa...

Vilken härlig ljusslinga. Måste nog införskaffa mig några såna för dom ger så härligt sken.
Hoppas du får en riktigt skön helg.
Kram Elzie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej vännen!

kikar in å vill ge dig en önskan om en underbar fridfull vit julhelg!

♥ GOD JUL ♥
Juliga kramar
Nilla

Dalatorpet sa...

Vi finns här :-) god Jul o gott nytt på dig!!!!

Chubby Chieque sa...

Ha! vi har verkligen gemensama hemma, eller hur? Båda är snälla och klumpiga, ibland!

Gubben min, blev lite orolig när jag sa att P gjorde illa sig §:-)
Min dramatic approach!

Lilla L blir glad när hennes rum blir som hon vill ha. Taket i köket är färdig men vi ska tapetsera om och listerna ska sätta upp igen. Grannen i röda huset, ska hjälpa oss att måla. Så får vi se hur det går då?

Ha en skön helg på Er och många kramar från oss alla!

Anonym sa...

Hej!
Stackars gubbe, du får pussa bort det onda!
Din glaslykta är toppenfin! Ska nog låta mig inspireras av den!
Ha en skön,lugn och fridfull jul!
Hulda

Elzie sa...

Låter lustigt med sms:et tycker jag, men dom är ju lite konstiga emellanåt.
Ja, så skönt att det blev dom som vann. Jag såg på svt:s sida att folk inte kunnat ringa på Scotts i duellen men det var likadant med Larz Kristerz. Jag försökte men kom inte fram. Tycker dom killarna är för härliga och framför allt att dom ändrade om låtarna så att dom lät som något helt annat (Purple Rain t ex som är helt underbar i deras version!). Scotts lät likadant hela vägen, men man kan ju förstå om flickorna gillar Henrik som sjunger, ha, ha.
Hoppas ni har en bra söndag däruppe i Orsa. Här skiner solen och HAN håller på med rensning i källaren. Kan någon förklara för mig varför man måste börja med sånt två dar innan julafon!!
Kram Elzie

Maria sa...

Ser då fint ut!
GOD JUL önskar jag dig och familjen!

Radhusdrömmar sa...

Fint med ljusslingan! Läckert!


Ha en riktigt God Jul!!!

Kram
Johanna

stina sa...

Vackert!
Vill önska dig en GOD JUL!
Kram stina

Diverselådan! sa...

GOD JUL!

Ullis/Leva på landet sa...

Vill önska dig

♥♥♥ GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
KRAMAR ULLIS

Chubby Chieque sa...

He en riktig skön JUL till Er alla och hoppas vi ses igen §:-)

Många kramar från oss,
D´Nics

Dubbelörn sa...

Kikar in för att önska dig en skön o härlig julhelg!

Varma kramar

Nygammalt sa...

Vackert vackert.
Önskar er en god fortsättning på julen!
Kram.

Anonym sa...

En riktigt God Jul och god fortsättning
önskar jag dig...

Gillar din blogg i massor..
Kan ha lite med namnet på din blogg
att göra....Jag är nämligen döpt till Nicolina.

kram

linnea-maria sa...

Enkelt och snyggt!!
Men nu måste jag fråga. visst hade ni också någon slags målad väv i panelen?? Har ni skurit bort den och satt dig masonit istället?? Vi har ju sådär i trapphuset vårat. Ha en fortsatt fin helg / Linnea-maria

Kajsa sa...

Hoppar bara in som hastigast och vill önska dig god fortsättning och ett riktigt Gott Nytt År!
Kramar
Kajsa

Mjuka sa...

God fortsättning vill jag önska dig
kramar Malin

linnea-maria sa...

Halluj! Jaha på det viset. Ja vi har under de där listerna och den konstiga väven så vet jag att det finns omålad pärlspont så det lutar ju åt att den får komma ut i ljuset och bli vackert målad antingen i en mjuk äppelgrön färg eller min favvo ljust grått. Kram /linnea-maria

Monika sa...

Önskar en trevlig nyårshelg till dej!

Kram

Monika