lördag 15 november 2008

Nymålat :-)

Äntligen kan jag visa vad som har hänt sedan sist
...vilket inte är speciellt mycket...
men så här såg väggarna iaf ut före
förra veckans lördag.
Här skulle minsann målas på ett litet kick!


Jag skred till verket med en 50 mm pensel!!!
Jag tyckte jag var smart som tog en pensel
till att måla hela vardagsrummet.
Då skulle jag vara säker på att jag hade kommit åt alla håligheter
i den hatade fiskbensmönstrade glasfiberväven...
på det viset slapp jag ju måla mer än 1 gång!!!
Ibland vet jag inte riktigt hur min hjärna fungerar,
för det hade gått betydligt snabbare
om jag hade rollat väggen 2 ggr istället.
Dessutom hade min kropp mått mycket bättre
i veckan som har varit!!!


När jag hade hållit igång penseln 4 timmar kom älsklingen in
och frågade/konstaterade att:
-"Det är väl ingen idé att höra med dig om
du kan lugna ner dig lite och fortsätta i morgon istället?"
Har ni sett glassreklamen med den lilla killen
i glasögon och vattenkammat hår
som svarar sin mamma
-"TALKING TO ME??!!"
när hon pratar med honom?
Precis så tänkte jag när han öppnade munnen
och frågade så j-a dumt.
Det är klart att man gör klart det man håller på med,
men det var på ren envishet som sista väggen ströks.
I söndags klippte jag till remsor av tapeten som blev över
när jag hade tapetserat farstun,
och tapetserade över den turkosa bården.
Ja, vi hjälptes åt älsklingen och jag,
men tapetsering lockar då sannerligen inte fram
den gulliga sidan hos oss...
men vi är sams nu...fniss... ;-)

Jag är jättenöjd med väggarna!

Nu är det "bara" gardiner, sofföverdrag, kuddar, ljus, mm kvar ;-)
Jag funderar på lampan i taket...
ska den vara kvar...
ska den få lampskärmar...
ska den kanske målas "lite grann...
......hmmmm......
har ingen aning just nu faktiskt,
men ett otroligt behagligt sken ger den iaf.

Jag håller utkik efter ett tillräckligt djupt skåp
för att gömma TV:n i,
men ännu har jag inte hittat det...suck...


Jag bytte även ut konsollerna till hyllan när jag ändå var i gång.
Ingen före-bild när den satt uppe,
men dom här var det förut...


och så här ser den ut nu.
Nu trivs jag mycket bättre med den :-)


Nästa gång ska jag visa vilken "beauty" som har flyttat in hos oss ;-)

23 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

hihihihi...kan trösta dig med att vi är inte bästa kompisar när vi tapetserar heller....hihiihihi...
Vet inte vad det är men det kommer fram en djävul när det ska tapetseras..hihihi..

Såååååå fint det blev!
väl värt väntan...hihihi...

Ha det bäst1
Kram Nilla

Dalatorpet sa...

hehe det hör till med lite osämja när man renoverar!!man överför sin frustration på det som står en närmast!!! Ja det är bara vid vissa tillfällen som man verlkigen tänker o förstår att det sitter en annan verklig människa och skriver orden på bloggarna :-)kram på dig!!!

♥ Pia... sa...

Haha..jösses ..fick ett gott skratt..när jag läste om er ..rena såpoperan... renovera med älsklingen ..njaa det är inte alltid så lätt...men man lär sej och så får man använda sj av den där kvinnliga listen...kram..PIA

Stina sa...

Men...du menar väl inte att du klipp till en bård av överbliven tapet...hmmm...undrar hur du lyckades att få kanterna jämna och fina...
Men snyggt blev det, både bård och färg.
Skam vore det väl annars när du har målat hela rummet med pensel :))

Kram Stina

Elzie sa...

Ja, ja. Det ska vara Nicolina till det (asgarv!!). Tror aldrig jag hört talas om någon som målar väggar med en 5 cm bred pensel men nån gång ska ju vara den första!
Snyggt blev det i alla fall och du tjejen! Det finns smalare tv-apparater!! (Skojar bara, vi har en "tjockis" vi också, hi, hi!). Konsollerna var jättesnygga. Var har du hittat dom?
Ha en skön kväll och hälsa gubben.
Kram Elzie

S o F sa...

Vilken skillnad, det blev ju superbra.

Grattis till resultatet! Förstår om du/ni är nöjda.

För mig känns det som om rummet blev mycket mer harmoniskt nu. (Feng shui?)

Ha det gott!

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blev. Vilket tålamod att måla med pensel. Det går ju super fort att rolla och snabbt torkar det ju också. Vill också ha ett skåp till tv:n. Så kul att se vad du hittar på och piffar med. Lampan är snygg utan lamskårmar tycker jag.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha. Verkar som om tapetsering tar fram djävulen i många av oss. jag och in man börjar att lära oss samarbeta kring detta men har inte nått hela vägen fram än trots 17 års övning...

Superfint tycker jag iallafall att det blev i ert rum!

Kram annica

Annika sa...

Så snyggt det blev med slutresultatet.

Så här i efterhand skulle det nog ha varit smidigare med roller men aldrig i livet att jag skulle erkänna det, jag skulle bara blänga på min karl för att sedan fortsätta måla.

Ser fram emot den nyinflyttade =)

Kram Annika

Malmkakan sa...

Oj, oj, vilket envist jobb att måla detta med pensel! Men nog la det sig ett lugn över rummet när slutresultatet nalkades. Jättesnyggt!
Hälsar på dig för första gången!
Fortsatt trevlig helg.
Kram, Cecilia

Gårdsromantik sa...

Ja du hade juinte världens bradaste pensel heller!!!
Men skam den som ger sig...själv petar jag tapeter med en spackelspade.

Det blev jättefint med ny färg.

Du skulle ha hört oss igår när man blev lite less på tapetrivandet...vi kommer inte sluta renovera föränn vi sitter på pensionärshemmet sa maken uppgivet...

Kram Maud

Elzie sa...

Jodu! Gubben var in på Blocket igår och tittade. Där fanns hur många "tjocktv" som helst. Verkar som om det bara är vi som har såna kvar i våra hem *s*. Men så länge den fungerar så får den vara kvar här. Vi har ju inget tv-rum, bara vårt vardagsrum som blir utnyttjat varje kväll.
Ha en skön kväll vännen.
Kram Elzie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

hej igen! Ja det tar sin lilla tid att stryka gardiner*fniss*

Julmust är jag inte så förtjust i så det hoppar jag över...

Åh, det där med att behöva vänta på hantverkare kan ju driva en till vansinne...de dyker minsann upp när de dyker upp om man säger så...

Kram Annica

Mamma Linda sa...

Hej, och tack så mycket. Vit färg gör faktiskt mer än man tror.
Men vlket ooootroligt jobb du gjort med målningen, och med den penseln! Jösses. Bra blev det till slut.
Kram
Linda

Dubbelörn sa...

Herre Gud!! Jag blir alldeles matt bara av att läsa om denna pensel!!!

Jag menar är du kvinna eller är du kvinna??!!!

Det är väl vi som försöker finna den enklaste vägen ut... eller??!!

Jag skulle nog aldrig komma på din idé ;)

Jag är nog mer åt det andra hållet, som att lura in mannen på jobbet.

Som att klanta till det så ordentligt så han inte kan hålla sina fingrar borta.

Och vips vaps, pirum pärum så var väggarna målade... av HONOM *gapskrattar*

Kramar

Lallis - liv och leverne sa...

Oj, vilket jobb! :)
Och nu blev jag nyfis på den där "skönheten":)
Kram Lallis

Wickans värld sa...

Herre gud, målade du hela väggen med pensel?? Snyggt blev det!

Anonym sa...

Hm ja, VAD tänkte du på?!? Ska vara en B till att ge sig till att penselmåla ett helt rum! Men du, snyggt blev det! Vilken skillnad på efter mot före. Gillar din påhittighet med tapetbården skarpt. Nu tycker jag det är dags att du vilar lite. Finns en reklam till som stämmer in - energizerbunny! Kram, Klara

linnea-maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
linnea-maria sa...

Ha ha, envis som en röd gris som vi säger här hemma! Men det är en positiv egenskap, absolut! Bården med tapetremsa är jättesnygg, vilken smart idé.
Kram /linnea-maria

Anonym sa...

Men snackar om att ha tålamod! Måla hela väggar med en pensel....jag bugar!

Vilket bra tips att ta överbliven tapet för att gömma fula bårdar. Har just det problemet i hallen, o inte tänkt hur fixa det! Kul! O jättesnyggt vart det!

Kram/Lena som nyss upptäckt din fiina blogg

Radhusdrömmar sa...

Vilket jobb, men det ju verkligen toppenfint!!!

Vad är det för ngt som har flyttat in?
Nu blev jag nyfiken.

Kram Johanna

Anonym sa...

Så fint med väggen! Det var verkligen nytt och annorlunda. Jag gillar det skarpt! Är det en bord eller är det ritat?