onsdag 19 november 2008

Chockad!!!

Det är den här "beautyn" som damp ner hos oss i lördagskväll :-)
Det var mamsen som hade tagit med det från hennes föräldrahem
som håller på att tömmas inför en eventuell försäljning,
men det är minsann inte det lättaste i dessa tider.

OK, inte världens vackraste
...just nu...
men vänta bara tills chocken jag fick när jag var
in till färgaffären har lagt sig,
då kommer skönheten att skrubbas fram igen :-)

Vilken chock?
Den chocken jag fick när jag skulle köpa magnetfärg.
Vet ni vad en 0,5 l-burk kostar?!
424 kronor!!!!!!!!!!!!!
Det blev ingen affär idag kan jag ju meddela :-(
Jag hade tänkt mig att ta bort glasen
och sätta i 1 skiva målad med magnetfärg
och 2 skivor målade med griffeltavelfärg,
men jag måste tänka igenom budgeten...
och eventuellt revidera planen.
Jag kom av mig alldeles med det här projektet,
men det är nog lika bra det,
för min underarm och hand värker som bara den.
Jag kommer ALDRIG MER att måla väggar med en liten pensel!
På fredag styr vi kosan mot kungliga huvudstaden
och ett överraskningsparty för en totalt ovetande herre
som har ringt och bjudit ner oss
på en liten mysig födelsedagsmiddag
i all enkelhet till helgen därpå
...fniss...
gissa om det var svårt att hålla sig för skratt
när han ringde,
men som tur var så hade lilla frugan förvarnat oss,
så vi hade tränat på att hålla masken ;-)
Ha en skön helg ni andra,
så återkommer jag...kanske...
med en rapport om hur det hela avlöpte...fniss...

21 kommentarer:

Elzie sa...

Verkligen fint fönster. Och du milde!! Är sån färg så dyr? Ja, jag ska inte köpa någon, det hör jag. Nu chockade du mig också du Nicolina.
Hoppas ni får en skön tur till hufvudstaden.
Kram Elzie

Radhusdrömmar sa...

Javisst menar jag Hemtex :-)
Visst var de söta, de fanns i två olika storlekar, detta var den minsta.

Hoppas att du hittar dem.

Kram Johanna

♥ Pia... sa...

Jisses är den såå dyr..ja då ska jag då raktes inte köpa nån:)..fint fönster ..du kanske hittar på nåt annat..ha de såå skönt i stora staden..kram..Pia..

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Javisst är det hutlöst dyrt med sån färg!

Men så kul med kalaset för den ovetandes födelsedagsfiranden. Sådana partaj brukar ju oftast bli så lyckade!

Kramkram
Annica

Änglahem sa...

Huga mig!! det var dyrt! Har du kollat Rusta eller dylikt? Hade jag aldrig betalt...tror jag...ev...

Vad fint det blev i vardagsrummet!! Men höll du verkligen på med en Pensel? Hjälp vad det måste värkt!! Men som sagt, snyggt blev det. Bården är ju helt underbar!

Vad rolig eran helg låter! Överrasknings fester är ju oftast dom bästa, där det brukar bli roligast och mest avslappnat!
Hoppas ni får roligt, och särskilt då födelsedagsbarnet.

Kram, Ulrika

Anonym sa...

Åh vad spännande att kunna tänka om så! :-) Det är ju egentligen ett ganska smart sätt att göra om en tapet.

Jag tycker det är minst lika roligt att få vara en del av dessa inredningsbloggar. Mycket roligare än att bara ha en vanlig blogg. Kram!

Brunkullan sa...

Oj! Så mycket!? Det trodde jag aldrig!
Jag som också hade lite sådana planer...hm..nåja! Jag får också tänka om lite kanske:)

Fint fönster i alla fall!

Susanne

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!!

TIPSAR dig om BILTEMA......magnetfärg å griffelfärg kostar runt 80kr där.....å jättebra.har använt den flera ggr.

Ha en underbar helg i huvudstaden!

Fönstret är ju underbart!

Kramiz nilla

Annika sa...

Förstår att du blev alldeles till dig av det fina fönstret.

Vi har en hel drös stående på lagårdsvinden men de får stå där och mogna tills det jag har hittat rätta platsen =)

Hutlöst vad de tar betalt för lite färg, som tur är får jag alltid lite rabatt då gubbens kusin äger färgbutiken, jag valde gubbe med omsorg ; )

Hoppas att ni får en trevlig stund i den stora staden,

kram Annika

Karin Krut sa...

Jaa inte är det billigt med specialfärg inte. Jag har också målat med tavelfärg en gång. Fönstret är verkligen gulligt och skulle bli fint med färg :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Anonym sa...

Hej! Jaha, e vi nästan grannar! Va kul, jag har ju förstått att du bor i Dalarna, o inte allt för långt från Mora. Men sen har jag inte kunnat placera dig nå närmare.

Tack för påhälsning i min blogg.

Och en trevlig helg åt dig med!
Kram Lena

Elzie sa...

Ikväll gäller det tjejen. Ska Växjö ge Leksand en omgång? Eller blir det tvärtom? Ska bli kul att se vad som händer.
Ha't gott.
Kram Elzie

Stina sa...

Det är nästa ocker att behöva betala en förmögenhet för lite färg :)
Såg i en tidigare kommentar att biltema har billig och bra...den ska jag prova, både magnetfärg och griffelfärg.

Ha det nu så trevligt i storstaden
Kram Stina

Elzie sa...

Jaha, 1-0 till ditt lag denna gången. Ja, Lakers är ju inte MITT lag, men det ligger så nära så när storlagen kommer hit måste man ju hålla på dom, ha, ha.
Kramen från Elzie

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint fönster. Håller med dig om att färgen var hutlöst dyr. Hoppas att du kommer på något sätt att lösa de. Så kul att få åka iväg på lite fest.

Kram Ullis

Linda -Galleri Palla sa...

Oj då får vi hoppas att ha ninte läser bloggen då ;) HA så trevligt!

Dubbelörn sa...

Så spännande det lät med överraskningsfesten!! Jag älskar sådana o önskar det ordnades fler sådan även för mig ;).

Snacka om prischock!! Får nog se till att måla en rejäl bit så du får valuta för pengarna ;).

KRamar

Anonym sa...

Vilket ockerpris! Kolla Biltema, har för mig att de är mycket MYCKET billigare... klart du inte ska behöva skrota din kanonidé pga hutlöst pris på magnetfärg *fnys*.
Ha det så roligt på festen! Kram kram!

Wickans värld sa...

Är den såå dyr??? Jag vill ju också ha en likadan...ju.... =)

Anonym sa...

maste kolla:)

Anonym sa...

Någon som vet om det nu finns magnetfärg eller dylikt på Biltema?

Hälsningar Mona-Lisa i Finland
monalisa78@gmail.com