söndag 20 maj 2012

Målat igen.

 Den här långledigheten
har bestått av 
silikonande,
spackling, 
slipning,
mera spackling
målartvätt,
målning, målning
OCH
målning

Före-bild...


...och efter-bild :-)

 

Vilken tur att vädret inte alls har visat sig
 från sin varma och soliga sida här hemma hos oss ;-)

Vi har dessutom äntligen bestämt oss
ang färg ovanför panelen!

Det blir en randig tapet i...
håll i er nu
VITT, SVART & GRÅTT :-)

Helt otippat färgval va...fniss...?

Ränderna ska dessutom vara åt det hållet 
som jag har sagt att vi
 ALDRIG I LIVET
 ska ha hemma hos oss!

Just det, på tvärsen,
men det kommer att bli bra det här
...tror jag :-)

Det är skitmycket kvar innan det är färdigt,
men jag får väl fokusera på målbilden
när det känns tungt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat!!=)
kramar Hannaliten

Elzie sa...

Snyggt målat tjejen! Och det kommer att bli bra med tapeten på tvärsen också! Något som inte skulle passa här där rummen är för små.
Här har vi haft en fin helg. Har varit i Bergkvara sen i fredags och njutit. Nu har gubben åkt till Vimmerby igen efter att ha varit hemma i 3 veckor och det känns väl sådär. Bara att vänja sig igen!
Ja, blommorna hade kommit ändå längre nu när vi kom hem. Det har varit +20 här och solen har gassat. Det gillar blommorna. Men inte jag som måste gå ut och vattna mina nysatta plantor nu. Ha det så gott och hälsa P.
Kram Elzie

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt härlig tisdag!
Kram/Lena

LissasVita sa...

Hejsan..googlade på något och hamnade hos dig...så fin blog du har,ska kika mera en dag jag har tiden!! Kramen Lisbeth

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Hejja hejja! Det blir så fint!! Snaaaart är det klart!!! Kram!