måndag 9 april 2012

Drömlampa...

ännu en alltså ;-)

Jag har många lampor som jag drömmer om...
och ibland kommer det hem en till oss,
som den här TineK-lampfoten tex.




Eftersom jag inte ville ha någon av hennes skärmar
så tog det ett par månader innan jag hittade rätt,
men till slut
(efter ett mycket sporadiskt letande)
hittade jag en taklampskärm
med den rätta vita nyansen på tyget.




Naturligtvis skulle det vara sååå svårt
(för att inte säga omöjligt enl butiken)
att använda den så som jag ville,
men jag ger mig inte så lätt när det är
något som jag har fått för mig
så nu sitter den där den ska
utan allt för mycket krångel!

4 kommentarer:

Elzie sa...

Det är det jag säger. Du är helt tokig med dina lampor, hihi. Men snygg var den och med den skärmen på var den bara pricken över i. För att inte tala om det härliga mönstret det blev på tyget när den var tänd.

Ja, det förväntar jag mig ju ett stort stöd från Orsa-håll i morron när finalspelet börjar. Och är det inte så förbaskat knäppt så jag jobbar kväll då? Man kan ju bli galen för mindre!!

Här har varit en lugn påsk. Jag har varit sjuk i veckan och inte velat härja för mycket. Ingvar var i Bergkvara i fredags och la tillbaka förtältsgolvet som flutit iväg (det hade varit 1½ meter högre vattenstånd där än normalt!). Idag har jag jobbat igen och nu har gubben och Fia åkt. Så nu blir det att leta reda på nån bra film på DVD för det är ju inget att glo på på tv - som vanligt!

Ha en riktigt fin vecka och hälsa till P.
Kram Elzie

Ett Vitare Hem sa...

Ha en fin tisdag!
Kram/Lena

Annika sa...

Vilken vacker lampa :)

Och som dom säger, ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättesnyggt!

Ger man inte upp brukar det lösa sig. Det tog tre år innan vi hittade tapeten med stort T till dotras rum:)

Kram Annica