måndag 26 mars 2012

Min linneskrubb :-)

Här hamnade snickrandet och målandet
på "stand by" ett tag...




Det kom lite diskussioner och mätande i vägen,
morföräldersskapet och en förkylning
ställde åxå till det, men nu jäsikens är vi
på G igen :-)

Här inne ska lakan, handdukar, gardiner,
"bra att ha-tyger (bara för att dom är så fina)"
ligga snyggt och prydligt i en ordentlig ordning
...har jag tänkt mig iaf...
fattas bara väggar och hyllor.





Gipsskivorna är inhandlade i dag
och ligger och väntar i vardagsrummet
på morgondagens aktiviteter här uppe i hallen.




Jag längtar tills jag får måla den här dörren vit,
för sen tror jag att alla dörrar är vitmålade
...hrmhrm någon/några behöver egentligen
bättras på lite, men det gör jag sen en annan gång ;-)

2 kommentarer:

Elzie sa...

Vad härligt att ha ett helt rum till sånt! Här har jag mitt lilla linneskåp (garderob egentligen!) och så soffan i köket där jag knökat ner allt.
Ja, här händer inte många knop heller. Idag har jag varit på HLR-kurs (hjärtlungräddning) på fm och sen var jag dum nog att lova att jobba på em. På min lediga dag!!! I morron är det stadsresa + jobb och på onsdag har jag - återigen - lovat jobba heldag. Puh! Sen ska jag vara barnvakt hos Cornelia och är dessutom bortbjuden på kvällen. VARFÖR BLIR DET SÅ HÄR, haha?
Hoppas ni är friska och krya nu.
Kram Elzie

Elzie sa...

HEJA PÅ! Superbra gjort att trycka ner Djurgården i Allsvenskan. Nu mår man bra och ändå bättre skulle jag må om FBK gick samma väg!!!

Hoppas allt är bra med er. Ha en fin söndag.
Kram Elzie