söndag 28 augusti 2011

"Skogen"

Vi har en plats i trädgården
som kallas för skogen.

Visserligen består skogen
av endast 1 st tall,
men det räcker för oss ;-)

Så här såg det ut i början av juni...

(Om ni vill se bättre så går det att
klicka på bilderna för att göra dom större.)




...och så här ser det ut
nu i slutet av augusti.

Dom stora "stenarna"
som håller jorden på plats,
var garagevägg
innan vi rev det.

OK, dom är riktigt skitfula,
men jag vet ännu inte riktigt
hur jag ska dölja dom på för vis...
förslag mottages tacksamt!




Välkommen upp på gången,
som jag gjort av stenar som var
öppna spisen innan vi rev den.

Till vänster finns den lilla tunnan
som jag hoppas den här växten
(som jag totalt har glömt namnet på)
kommer att bädda in helt.

Den lilla stackars funkian
håller på att försvinna
så den får flytta senare i höst.




Till höger om gången har
en av mina favoriter
...myskmadran...
växt otroligt mycket.

Jag planterade 3 st förra året
...för att se om dom trivdes,
och det gjorde dom...
så jag kompletterade med fler i år.




På stammen av tallen
klättrar den vitblommande
klematisen "Sommersnow".




Tyvärr blommar den dåligt,
men den är iaf härligt grön
där den klättrar på hönsnätet
som vi har spänt fast runt tallen.




I en av dom lägsta grenarna
har vi hängt upp en korg
med en marchall i.

Vi tänder ganska mycket ljus i skogen
när det börjar skymma,
och den blir så annorlunda då
mot på dagen
...alla skuggor och olika skrymslen
som kommer fram,
det är så mysigt.





Om vi fortsätter på gången...




...vem vet vart vi hamnar då ;-)

2 kommentarer:

Elzie sa...

Vilken mysig skog ni har. Ja du, snart är det dags för mig att börja snyfta också, men jag ska vänta och se om guben hamnar nån annanstans eller inte. Han ska ringa i morron så får vi se. Bättre att göra det på egen hand, om det går.
Hoppas du får en fin vecka.
Kram Elzie

Hälsa!!!!

Elzie sa...

Hej vännen!
Hoppas du och maken får en fin helg. Och att allt är bra med er.
Kram Elzie

PS! Han hamnade inte någonstans alls, åtminstone inte än!!