söndag 14 november 2010

Tine K...

eller kopia,
vad vet jag...
men mycket nöjd
med dom nya stakarna
är jag vilket som ;-)




Ny kudde för att liva upp den svarta soffan...
hjälpte föga så det bidde ett par röda oxå
+ en till grå (utan mönster dock).



En "gammal" förälskelse som äntligen blev min...
och jag är såååå lycklig ;-)

Tack goa lillebror för att du var på rätt plats
när den äntligen blev nedsatt till halva priset...
och tack Sylvia för att du uppmanade brorsan
att ringa till mig för att höra om jag
skulle slå till på denna härlighet!

Psst...visst ville jag ha den,
dessutom behövde jag inte betala den själv.
Fick den nämligen i gåva av skitungen som först
påstod att han hade köpt den till sig själv :-)




Den ena staken har en spricka nere vid foten
så det blev halva priset på den oxå.

Jag ska ha på lite svart färg så syns inte den längre ;-)



Rumsrockaden har börjat
och den svarta hörnsoffan
passar inte alls i vardagsrummet
så den ska iväg till en arbetskamrat
och istället blir det en ny grå Ektorp 3:a istället
tillsammans med den gamla grå 2:an.
Hoppas att det kommer att funka bättre!

Sovrummet har flyttats upp,
blivande matrummet står på tur,
ska bara måla väggarna osv först...

Tjingeling till nästa gång :-)

7 kommentarer:

Elzie sa...

Ni är ju för härliga ni bägge. Att ni bara orkar. Kanske är tur att vi bara har 3 rum, haha. Snygga saker du fått tag i också. Att det är billigare gör ju inte saken sämre.
Ha det så gott tillsammans med P.
Kram Elzie

Skulle hälsa från gubben!!

Små steg till ett enklare liv sa...

Tror också på att den gråa soffan kommer att se supersnyggt ut till Ert fina soffbord.(råkar ha en grå själv...hmmm... ;) )
Visst är det gott när man fyndar!!!
kram *piah*

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Supersnygga ljusstakar!!

Kram Annica

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka fina ljusstakar och det kommer blir jättefint med grå soffor!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

linnea-maria sa...

Vilka supersnygga ljusstakar. Önskar att jag kunde hitta såna för blockljus. Kram /Therese

Huset vid ån sa...

Åh, Vilka fina ljusstakar, och det ser så mysigt o snyggt ut hos dig....

Hoppas att du haft en Trevlig helg!
Kram Therese

Ullis/Leva på landet sa...

Dina ljusstakar var ju så snygga. Tur att brorsan var sakletare åt dig. Vilken energi ni har som fixar så mycket hela tiden. Här är det just nu helt slut på den, får planera istället.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis