söndag 13 juni 2010

KÄRLEKEN...

...är blind...
heter det ju så vackert!

Det blev verkligen en häftig
störtförälskelse
direkt jag kom in genom dörren
såg väl potentialen
...fniss...
eller nå´t annat i detta hus ;-)





10 år senare såg det ut så här,
och numera har vi målat
alla fodren i nougat
och överliggaren på räcket är vit.
Vi har även bytt det gamla fönstret
som fortfarande är blått på bilden.

Jag skulle iofs kunna gå ut och
ta en alldeles dagsaktuell bild,
men...näää, inte i det här regnvädret!



Här kommer lite före och efter-bilder
på en liiiiten del av alla skavanker
som finns i detta underbara hus :-)





Jag har en förmåga att skjuta upp
det allra sista i ett projekt till "sen" :-(

SEN??!!

Varför i hela fridens da´r ska det vara så
...PIIIIP....
svårt att göra klart allt när man ändå håller på?!

Den här karmen har stått i
över 1 år och hånat mig över att jag inte
skrapade och målade den oxå
när jag ändå höll på i nedre hallen!!!



Det hade väl inte gjort något att den var ogjord
om det inte var för att serveringsgången
...som skymtas på andra sidan...
har varit färdig i flera år redan!

Så här såg det ut i går eftermiddag...
karmen skrapad av mig
och älsklingen liggandes på golvet
för att nå listerna BAKOM kaminen
...som vi kunde målat INNAN kaminen ställdes dit!

Som tur är så var det
INTE JAG
som hade bråttom den gången
...fniss...!!!





Den äckliga fuktskadade murstocken är målad,
lister och karm är målade...
och det känns sååååå skönt :-)




Ytterligare en fuktskadad murstock
...rakt ovanför den på förra bilden...
som väntar på lite vit färg.




En totalt ostylad bild...
men väggen är numera vit och fin,
och det känns sååååå skönt :-)




Här inne ska det bli ett stort projekt,
bara det specialbeställda fönstret
blir klart och vi får hämta det från snickeriet.

Jag både längtar och våndas...
för det är jag
(NATURLIGTVIS)
som har lirkat och övertygat älsklingen
om hur otroligt bra det här kommer att bli
...SUCK...
tänk om det blir pannkaka av alltihopa!!!

Han kommer ALDRIG MER att lita på mig
om det inte blir så bra som jag har
"målat upp" det för honom...

4 kommentarer:

Elzie sa...

Jodu, det är så mycket man vill och inte hinner man allt. Och man frågar sig, precis som du gör, VARFÖR??? Här skulle sovrummet gjorts i våras men jag fick ju inte tummen ur, naturligtvis, skyllande på att jag börjat nytt jobb, hihi. Men till hösten SKA det bli nytt därinne. Är så trött på tapeterna där och i hallen. För att inte tala om den gula färgen i vardagsrummet, men tror inte gubben ställer upp med förändring där - än!!

Jo, vi ska vara i Bergkvara hela semestern, dels som barnvakter. En dag har vi tänkt att ta min mor med oss och köra till det gamla torp mor och far hyrde för många år sen. Hon skulle gärna vilja se det säger hon. Och då kan man väl ställa upp.

Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Ullis/Leva på landet sa...

Ert hus har blivit så snyggt. Vilken skillnad när man ser det utifrån. Ja visst är det typiskt att man spar några småsaker, som sedan blir så jobbiga att fixa så man drar ut på det.

Ha en bra vecka!
kram Ullis

Ett Vitare Hem sa...

Jisses vilken skillnad, vilket jobb ni lagt ner!
Ha en fin dag!
Kram/LenaS

linnea-maria sa...

Såklart du såg potentialen i detta underbara hus. Det är vackert! Ni är oerhört duktiga.
Kram /Therese