måndag 1 mars 2010

Förvaring

Förvaring kan man aldrig få nog av, eller hur?

Efter flera månaders små framstötar
...till slut blev det nog TJAT!!!...
till älsklingen bidde det äntligen
en vedlår, eller...




en pantlår egentligen :-)





Allt som behövdes var
lite överblivet material
från dom övriga projekten i huset
och ett par nya gångjärn.

Men vart har vi då veden till kaminen?





Jo, den har vi i skänken.




Om ni tycker att jag har slarvmålat
...eller rättare sagt
...hrmhrm...
inte målat alls...
på insidan så stämmer det.

Vem har tid med det när man har bråttom?!

Inte jag iaf...

Tanken är väl egentligen att
jag gör det sen,
men jag har då inte en susning
om när det där sen inträffar,
så det kommer nog att
se ut på det här viset

...även sen ;-)

14 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga förvaringslösningar!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

linnea-maria sa...

Åh vad smaart!! Hm undrar om jag ska vinkla laptopen mot sambon o visa ;)
Har nämligen samma problem, de där pantflaskor, tidningspapper osv.. Kram /linnea-maria

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka snygga förvaringsmöbler du har. Gillar båda väldigt mycket. Tänk vad man kan göra av överblivet "skräp" Jag har tur som har källaren att gömma allt som ska till återvinning.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Dubbelörn sa...

Underbara lösningar. Gillar också din variant, varför måla det som ändå inte syns??!! *skrattar*

Kram

Anonym sa...

Vilka härliga förvaringsmöbler och framför allt snygga !
Kram Susanne

Stina sa...

Praktiskt och tjusigt alla förslag mottages med tacksamhet :)

Nu får du vara så snäll och titta in på min nya blogg och ta bort min gamla...det är något fel på den som vi inte kan åtgärda så det blev till att göra en ny :)

Välkommen till mitt nya liv :)
Kram Stina

linnea-maria sa...

Hi hi du har klurat ut det du :) Men jag kommer nog att finnas kvar på båda ställena jag. Jag fick ett förkläde också det var ganska bra. Kram /linnea-maria

Klara sa...

Äsch varför måla det som inte syns? Onödigt jobb kan tyckas. :)
Så fin er insamlingslösning är! En annan kör med fula IKEAplastiga jättebaljor med lock... de där stapelbara på 60 liter. Står i pannrummet och dit har inga gäster tillträde. ;)
Kramar!

Klara sa...

Äsch varför måla det som inte syns? Onödigt jobb kan tyckas. :)
Så fin er insamlingslösning är! En annan kör med fula IKEAplastiga jättebaljor med lock... de där stapelbara på 60 liter. Står i pannrummet och dit har inga gäster tillträde. ;)
Kramar!

Agneta sa...

Hejsan, Birgitta!
Den svarta skänken är ju helt perfekt omålad på insidan. Passar liksom bättre ihop med färgen på veden. Så blir det inte så repigt heller.

Så duktigt att bygga en så fin vedlår och en praktisk liten sak är det också. Går ju bra att sitta på kanske?

Kom att tänka på något av alla antikprogram på TV där en handlare hade mängder med underbart vackra gamla brudkistor, handmålade dessutom, för en hyfsat billig penning. Han blev inte av med dom då många har välvda lock och då går dom ju inte att använda som sittplats. Men så synd att inte ta tillvara sådant antikt och vackert och praktiskt. Hellre det än plastlådor.
Nu var dom billiga men snart blir dom väl moderna igen och då stiger priserna så om någon behöver förvaring i sitt hus, så är väl en brudkista helt ljuvligt vacker?
Sagt från mig som bor i en hyresrätt i Götet :-)
Men kanske...kanske att jag kan klämma in en sådan här i lägenheten, fast borde väl göra mig av med en del i stället. Ack ja, som en ekorre är jag visst född!
Ha det så bra!
Kramen, Agneta

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Vilka fina förvaringar du har...Jag bara älskar vit pärlspont! Jättebra o smart ide! Och din svarta är så fin också, vem orkar bry sig om det inte är målat på insidan, bara det är fint utåt! Fniss....Det finns nog roligare saker att göra! fniss...Önskar dig en Trevlig Torsdag! Många Kramar Therese

Elzie sa...

Var får du allt ifrån? Det var ju hur smidigt som helst. Hade tagit efter om vi haft plats att ha en sån lår, haha.
Hoppas allt är bra däruppe i Dalom. Här är det soligt och KALLT!! -16 nu på morron. Nu får det snart vända, tycker jag.
Hälsa guben!
Kram Elzie

Karin Krut sa...

Det blev verkligen fint! Vilken bra ide med pantlår.. kanske nåt för Lasse att ta efter ;) Varför ska man måla på insidan? där ska väl ingen annan än du titta ;)
Ha en skön söndag

Hem ljuva hem sa...

Hej! Har kikat runt på din sida och tycker det finns mycket fint här. Smart att gömma veden i ett skåp. Gillar din stil med vitt blandat med förg..vi behöver lite färg i tillvaron.
Hälsar Anneli