fredag 9 mars 2012

Utrotning!

Här hemma fortsätter vi
så sakteliga med utrotningen av
den hemska gulaprikosa färgen,
som är kvar att ta itu med i
hallen på övervåningen
och i trappen upp
....RYYYYYYS.....




Ytterligare en dörr och en panelstump
som har fått rätt färg på sig :-)

Velar väldigt om vilken färg
väggen ovanför panelen ska få...
men jag kan ju inte ha grått där åxå
...skratt...
så jag håller på att övertala mig själv
om att ta en annan färg den här gången.

Det går så där kan jag meddela ;-)




Det är så skittråkigt med underarbetet,
och det gulaprikosa har ju
varit överallt från första början,
så för att orka med
så tar jag en stump i taget,
känns inte så övermäktigt då
...suck...intalar jag mig.

För att få lite positiv feeling mellan
spackel, slippapper och målarfärg
går jag ner i vardagsrummet
och njuter av det efterlängtade nyförvärvet
som äntligen har kommit med posten ;-)





Trevlig helg på er ni som kikar in här!

6 kommentarer:

Elzie sa...

Ja, det blir "nog" snyggare med det vita (hihihi!!). Allvarligt talat, är det ni som valt den aprikos färgen? Måste ha varit på det glada 80-talet den färgen kom dit!!! Ni arbetar och står i. Om här bara hände 1/10-del av det som händer hos er skulle jag bli glad. Men nejdå, inte ett jota blir det!!! Nu ska han inte ens måla huset i sommar som vi pratat om. Håhå jaja. Det blir att jag får börja i hallen som jag gjorde i sovrummet så det blir gjort nån gång. Riva ner tapeter, haha. Men jag tänkte att jag bara skulle måla där. NÄR den hemska strukturtapeten är borta!
Hoppas ni får en finfin helg. Själv ska jag jobba. Känns toppen, speciellt som jag åkt på en förkylning - igen! Vet inte vilken gång i ordningen det är nu som jag är förkyld. Tröttsamt är bara förnamnet.
Kram Elzie

Hälsa P!!!

sussi sa...

Gud så fint det kommer bli. vad duktiga ni är som fixar hela tiden. Kram grannen.

Sommarfågel sa...

Aprikosfärgat! Samma här hemma! Men inte gulaprikos utan rosatonad aprikos. Lika hemsk. :-) Utrotning pågår även här, det går stegvis och alltid hittar vi något nytt ställe där det gömmer sig. I min blogg skymtar färgen visst bara förbi i det här inlägget när jag tittar efter nu. http://sommarfagel.blogspot.com/2009/03/vaderbitna-fonster.html Men från början var det på de flesta snickerier och en del väggar och dörrar.
Jag tycker att det är svårt att tänka på andra färger än vitt, beige, grått innan utrotningen är klar. Måste liksom nollställa paletten först.

Elzie sa...

Ja, jag kunde faktiskt tänka mig att det var ni som valde den färgen. HIHI!! Skojar bara. Tror inte jag heller hade valt den om jag ska va ärlig. Har alltid gillat ljust omkring mig. Har du bestämt dig över dig själv än?

Orättvist är bara förnamnet när du skriver så. Jag får väl drunkna i de gamles ögon istället, haha. Fast nu är jag hemma till klockan 1 i morron. DET är väl kul när gubben åker i morron innan jag slutat!

Hoppas ni fick en fin helg.
Kram Elzie

Ullis/Leva på landet sa...

Era paneler är jättefina och blir ännu snyggare med annan färg. Ja har man inte jobb så skaffar man sig visst ;) Med tanke på hur det blivit där ni dragit fram tidigare så tror jag att det kommer att bli ursnyggt här också när det blir klart.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

studio karin sa...

Får jag tipsa om en tävling som kanske passar dig/läsarna inne hos mig? Annars ta bort detta : )

http://studiokarin.blogspot.se/2012/03/tavling-vinn-en-rossy-lampa.html

mvh Karin