måndag 31 oktober 2011

Skavanker minsann ;-)

Efter en kommentar från min
rara bloggvän Elzie
(som jag även träffat IRL)
måste jag visa att här ska inte
formuleringen "skavankigt hus"
tas bort inte...skratt...

Här står jag på trappavsatsen
och ser eländet...

TJOHOOOO
vad stimulerande ;-)
NOT!!!

En titt åt höger...



...och en titt åt vänster
...SUCK...

Rakt fram är vårt sovrum
och den alldeles färdiga dörren
(med snyggt handtag & vit färg)
direkt till vänster är till badrummet.



Om jag står i dörröppningen
till sovrummet
och inte har tunnelseendet
riktat mot badrummet
utan tittar åt vänster
jaaa, jag hittar faktiskt inga ord
just nu...skratt... mer än att
det ser ju sannerligen inte bättre ut
i verkligheten!




Jag tror att bilderna talar för sig själva, eller hur?




Jaja, jag vet att det går att plocka undan,
men det blir inge bättre för det...




...bara lättare att ta sig fram.




T.o.m förra årets julkrans sitter uppe ännu.

Tur att den har vita bär istället för röda
för då gör det ju inget att
den har suttit där i snart 1 helt år ;-)




Jag har iaf piffat till det
med färgkoordinerade orkidéer
bland omålade salningar, foder &
hängande elsladdar :-)




Den vidriga gulaprikosa färgen
och den fulgula fiskbensmönstrade
GLASFIBERVÄVEN (!!!)
har inte Älsklingen sett på flera år,
(han är inte blind alltså,
han har jävligt effektiva skygglappar
på sig för jämnan här uppe)
och inte jag heller i omgångar,
men nu kan jag inte blunda för
den bistra verkligheten längre,
utan...



...NÅGOT MÅSTE GÖRAS,
synd att jag har tappat orken
...SUCK...
men jag ser ljuset nedanför mig!

Ja, som ni ser så måste ordet
SKAVANKIGT
vara kvar i beskrivningen av
vårt älskade hus ;-)

Tillägg:
Älsklingen läste inlägget,
tittade mycket noga på bilderna
och utbrast att:
-"Fy f-n vad det ser ut!
Ser det verkligen ut så ?!"
sen ställde han sig upp,
kikade ut genom dörren,
nickade med huvudet
och satte sig igen...
under fullständig tystnad.

Kommentarer från min sida överflödiga va? ;-)

8 kommentarer:

sussi sa...

Men så mycket roligt du har framför dig. Kram Sussi.

Elzie sa...

Haha! Ja, då skulle du sett gubbens min när han kom hem idag!! Men det tar vi en annan gång.
Ha det så gott i röran då!!
Kram Elzie

LIVSGLITTER sa...

Ohh va roligt att höra, alltid lika kul när någon ny kommenterar och jag får kika vem det är!

Tack söta du <3

Jinni sa...

Haha, älskar tillägget!

Hej,

Jag vet att många inte gillar såna här kommentarer, men jag är så nära att uppfylla min dröm och det skulle betyda så mycket för mig om du ville hjälpa mig.

Jag är just nu nr: 8 i Sverige. Får jag 46 röster till så blir jag nr 7. Jag känner inte massor av människor och jag har inte 1000 facebookvänner att fråga.
Så jag ber bloggare i hela Sverige om hjälp att rösta på mig så jag kan vinna min dröm.
Vinsten är en 4 dagars expedition med hundsläde över polarisen mellan Sverige och Norge. Mitt livs äventyr.

Jag skulle bli så glad om du ville rösta här:
http://www.fjallraven.se/friluftsliv/polar/tavling/tavlingsbidrag/bidrag/?uid=707

De som också vill sprida min dröm vidare länkar jag till med en stor bild på min blogg men jag är verkligen så himla tacksam för precis varenda röst jag får.

Jag hoppas att du vill hjälpa mig!
Kram Jinni

PS. Har du redan fått ett sånt här meddelande av mig så ber jag tusen gånger om ursäkt för att jag har så dåligt minne, men se det som att jag tyckte just din blogg var värd ett extra besök. Allt handlar ju om inställning. :)

Hannaliten sa...

Skrattade högt åt inlägget, så Daniel undrade vad det var som var så roligt=)

KaosHouse sa...

Hej!!
Har just börjat smyga igång min blogg igen, och är ute och tittat till hos mina favoriter. Vad glad jag blir att se att du fortfarande skriver!! :)
Vilket underbart badrum ni har!

Hoppas allt är bra med dig!
Kram!

PS. Har oxå en julkrans hängande kvar i trapphuset..! hahaha :D

Gardenhouse sa...

Här hittade jag allt en som bor i en bonig med potential!
Vilken vacker utformning på "trapphus", nu lär det säkert snart bli ny färg och fix. Tidigare inlägg tyder ju på mycket god smak och fina renoveringar.
Gillar skarpt badrums golvet och haspen på dörren!
Tack för titten,
kram Sussi

Elzie sa...

Haha! Ja, man får passa på när katten är borta!

Tror inte du har sett vårt hus riktigt. Det gröna porslinet i badrummet kan göra vem som helst avundsjuk (inte!!), de lejongula väggarna i vardagsrummet är så vackra så jag förstår inte att jag kunde välja den färgen. PLUS hallen som OCKSÅ ha en strukturtapet där allt damm samlas. Men det ska jag ta till våren, tänkte jag. Och eventuellt den lilla hallen som vi använder som entré. Den har också gula väggar!!! Håhå jaja. Och så frågar han om jag ska måla elementet. Karlar är för goa, hihi. Men nu är det färdigmålat, har tagit elementet en gång till i dag för det hann jag inte igår. Så i morron är det bara att tapetsera. Skönt.
Ha en fin helg ni bägge mysiga personer.
Kram Elzie