lördag 15 december 2007

Vackra iskristaller...

har jag på mitt sovrumsfönster :-)


Det är inte ett dugg synd om mig när jag ligger i sängen och huttrar när jag har den här vackra synen framför mig...fniss...men det är tur att det finns en varm kropp bredvid mig som hjälper till att hålla värmen där under täcket...för fy vad ruggigt det är utanför i rummet!
Det är bara sovrummet och vardagsrummet (som ligger vägg i vägg) som fortfarande har dom gamla okopplade fönstren.
Det är INTE på utsidan som "spetsen" sitter...
utan det är mellan fönstren
och blir det -20 så finns det på insidan oxå!
Man sover ju sååå bra när det är kyligt i sovrummet...fniss...;-)
När alla ungarna har flyttat ut ur boet så ska vårat sovrum få återgå till sitt ursprung igen... nämligen matrum!
När den dagen är här så ska vi göra en stor öppning mellan dom två rummen... och samtidigt som sågspånen ändå rasar ut ur väggarna så passar vi på att byta ut dom gamla fönstren till kopplade 3-glas som är kopior av dom gamla.
I vardagsrummet ska det bli "vuxenvardagsrum" dvs INGEN TV!!!... men 2 soffor som står mittemot varandra med ett stort soffbord emellan så att man kan sitta och prata samtidigt som man TITTAR på varandra ;-)

34 kommentarer:

Randi sa...

Men så läckert! Du behöver ju inga gardiner.Jag kan förstå att du njuter av de tillfälliga spetsgardinerna. Så härligt det låter med "vuxenvardagsrum"!
Kram Randi

Ann-Catrin sa...

det där ser ju fantastiskt ut...bara det är på utsidan så.. väldigt snyggt!
Ja du våra barn håller oxå på att flytta ut..i allafall några av dom..det blir verkligen annorlunda.. vuxenvardagsrum..det låter nåt det!!
Stor kram A-C

Min Skattkammare sa...

Vad vackert dt är med rimfrost, riktiga konstverk!
Tittar in och önskar dig en skön helg!
Kram till dig! /Kicki

.:Klara:. sa...

Brrrrrrrrrr det där ser KALLT ut! Men så vackert så! Om bara iskristallerna håller sig på utsidan så är de njutbara. Här är några få minusgrader, ingen snö o inga iskristaller.
Kikar förbi för att önska dig o de dina en mysig tredje adventssöndag. En annan jobbar i morgon också...

Karin Krut sa...

Vackra iskristaller! Jag är inte ett dugg avis en gång faktiskt, vi har mer "lagom" sval temp i vårt sovrum ;) Vilket fint elskåp ni har hittat på och din kakburk är jättesöt. Jag skulle också vilja ha ett "vuxenvardagsrum" men vi har helt enkelt för lite plats. Jag måste.. observera måste, klämma in allt i vårt lilla vardagsrum ;)
Ha en skön advent
Kram Karin

.:Klara:. sa...

Lycka till i jakten på klapparna! Å ta gärna lite inspirationsbilder till oss som inte kan följa med!
Kramis!

Karin Krut sa...

En gång gick jag jättelänge och trodde att jag var 36 tills jag en dag kom på att jag faktiskt var 37 det var INTE roligt!! Gudars så gammal jag blev då på några röda millisekunder. Jag tror att jag var sur en hel dag *hehe* nu är det också några år sen... *sucka*

Snäckornas sjö sa...

Tack för kommentaren! Ja visst, är de söta...Cavalier!! Hade en Dobermann förr (också en favoritras), men det är skillnad på raserna. Wilma är 100 ggr modigare än vad Cléo var. Men lika bedårande vackra och charmiga båda två!! Vad vackert ditt fönster är med rimfrosten...förstår att det blir kallt, men tjusigt är det! Ha en riktigt bra 3e advent!!

Nygammalt sa...

Med andra ord vill du att ungarna ska flytta ut snart? ;) *hi hi*
Men det ser himla vackert ut, rimfrosten alltså. Skulle gärna ha det UTANPÅ mina fönster men här är det ju knappt 0-gradigt...

(Menade ju så klart den danska texten...fniss)

Önskar dig en varm och skön 3e advent! =)
Kram.

Nygammalt sa...

Hi hi, ja hur skulle det se ut om alla gick och frågade efter min blogg? Skulle nog inte vara så omtyckt då... ;)

Jag försökte att inte skriva för personligt. Finns så mkt "bekanta" som är inne och kollar runt på min blogg. Så går det när folk lämnar ut adressen lite till höger och vänster. Lite trist faktiskt, eftersom tanken var att jag skulle vara anonym.
Sov så gott!
Kram.

Maria sa...

Vackert, men kanske inte så ekonomiskt ur energisynpunkt..så det kan nog bli bra med 3-glasfönster sedan...=)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Myyyysiga bilder.Skönt med en kamin under täcket...hihi...
jo jag brukar inte gå på fester för min käre make kan inte se sin del....ja mer behöver jag väl inte gå in på..*LER*så jag får hela tiden titta till barnen,GUBBEN !!! hihihi...Du fattar nog!
Hur går det med vågen? ;-)
Kram Pernilla

Dubbelörn sa...

Så vackert med rimfrosten på rutorna, har man bara en mysig kamin så klarar man sig alltid *ler*

Skatan sa...

Du det där med INGEN tv, det är en verklig hit! Herregud så skönt det är. Annars är det risk att tv:n finns närvarande mycket mer än vad den behöver...Vi har gjort likadant i vårt vardags. Det kommer att bli toppen!

Kram.

Elaine sa...

Vilka vackra och stämningsfulla bilder. Jätteinspirerande!

Det bästa vi har gjort är att inte ha tv i vardagsrummet. Vi kan som du beskriver "titta" på varandra och det är så skönt. Tv rummet på andra våningen är tonårsdöttrarnas och makens domäner, där får de ha sina stora högtalare, fula tekniska saker i fred. Anbefalles!!!

Ha det så skönt i dag!
Klem!

faster atta sa...

Så härligt det ser ut! Iskristaller och rimfrost är ju nästan det vackraste som vintern bjuder på!

kram

Solsjö - Under en vind sa...

VACKERT, men aningens kyligt förstås! Kram och en mysig söndagskväll!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaa, Vackert är det ju, men det är ju inte kul att frysa! Tänk att ni har så kallt som minus 20 grader!
Här är det gråväder och ett par plusgrader, ingen julstämning alls...
Kram
Marie

Ljuva ro sa...

Brrr... det ser kallt ut, men otroligt vackert!

MiaMaria sa...

Så vackert!
Så kallt!
Så skönt!

Du får ha det så gott och en bra start på veckan!

Miamaria

Elzie sa...

Ja, vackert var det ju, men lite väl kallt att ha både mellan och inne *s*. Ligger du fortfarande sjuk din stackare. Nej, jag är inte sjuk (inte värre än vanligt!!), har bara varit lite mycket de senaste dagarna. Men nu är jag tillbaka på banan igen. Och satt just och njöt av Fait acomplie (ursäkta stavningen alla som kan franska, jag kan det INTE!) med Tommy Körberg. Älskar den låten och älskar BAO.
Ha en bra måndag.
Kram Elzie

Linneagården sa...

Hej!
Å, så många fina inlägg jag hade att ta igen & läsa här...
....en massa mysbilder, trevligt!
Ha en bra dag /madelene

faster atta sa...

Ja, lite olater måste man ju få ha.. tihi.... Har du några att avslöja?

kram

Lilla Blanka sa...

Wow vilka fantastiska iskristaller det är på fönstret!
Otroligt oxå att de syns så bra på bilden, jättefint!
Kram
Mia

Elzie sa...

Hej tjejen!
Titta in till mig. Du har fått en award!!
Kram Elzie

linnea-maria sa...

Burr vad kallt det där såg ut. Nu tycker du säkert att jag är helt galen. Vi håller nämligen på att byta ut våra fula kopplade 60-talsfönster till de gamla med enkelglas och vinterfönster. Jag har inte alls samma bekymmer med dem. Jag lägger en rulle med vadd och lite mossa mellan fönstren och tejpar, ev petar jag in lite mattrasor där glipan är stor. Ytterfönstret har inga tätningslister för att det inte ska bli fukt mellan fönstren. Det kanske är därför du har isrosor på rutorna (men det är fint). Vi isolerar golven istället. Tack för den snälla kommentaren hos mig. Har du stora fönster med 6 rutor i så hör av dig till mig om du vill bli av med dem sen ;) /linnea-maria

Sallys hus sa...

Ha ha...är det så det heter..."vuxenvardagsrum"..!!!
Jippie....ett sånt har vi....fast...inte har jag märkt att vi tittar på varandra där inne!

Endera stirrar man in i brasan eller ner i en bok....oftast stirrar man på insidan av ögonlocken.......men ett riktigt favoritrum är det.

Du har ju riktiga konstverk på de där fönstren....det är bara att dra på sig raggsockar , vantar å mössa....sen är det ju bara att njuta!!

Vilket häftigt ljus du gjort...vad din man kan hörru!!!
Kram Katarina

Radhusdrömmar sa...

Åh vad fint med snökristaller på fönstret! Tänk om det kunde komma lite snö här i STHLM också...
Jag har en utmaning till dig. Fick den själv igår av en annan bloggare. Gå i på min blogg och kolla på mitt senaste inlägg och se om du vill anta utmaningen!
Mvh
Jo

Sånt är Livet sa...

Hellre kristaller än det grååååa trista vädret vi har.Hm soffor mittemot och utan Tv ? ha ha skall föreslå det här hemma...lika bra ta på sej varmt för då åker jag nog ut he he /Lisbeth

Wickans värld sa...

Var in till dig häromdagen men skrev visst inget...
Snökristallbilderna är helt underbara!! Undra om min nya kamera fixar det...?

Ha en skön vecka!!

Lina Gardelid sa...

Nu �r det jul-lotteri hos Lina p� G�rden! V�lkommen att delta!

Samtidigt �nskar jag en RIKTIGT GOD JUL!!

Kram
/Lina

My White Cottage sa...

Underbart!!! Tycker jag som har illgröna gräsmattor utanför fönstret... Önskar åtminstone lite frost i gräsmattan men den önskningen ser inte ut att gå i uppfyllelse enligt väderleksrapporten ikväll... suck!
Får fixa julstämningen inomhus istället!

Önskar dig en skön vecka!
Kram från Jenny

Skatan sa...

Sov gott rimfrostan :)

Blommiga Karin sa...

Hej!
Här är det inte lika kallt utan en sådär 5+ grader och bar mark.Låter mysigt med ett vuxenrum utan tv.Det borde alla ha någonstans=)
Fryser du?Då får ni värma varandra i jul=)) Kram Karin