fredag 16 november 2007

Målarpenseln...

och vitfärgsburken har åkt fram igen...suck...
det känns som "favoritirepris"- NOT!


Det finns ju en anledning till att LISTERNA har så svårt att
få komma på plats i det här huset...
TRÅKMÅLNING NR1...
dessutom är det som älsklingen säger :
-"Det funkar ju ändå."
Det är faktiskt en av dom gångerna jag håller med honom
när han tycker att det kan vi göra sen...
men det där sen har en viss förmåga att aldrig inträffa...
av någon konstig anledning ;-)


Den här gången ska det bli lister åt alla möjliga håll och kanter redan från NU!!!

Man kan ju inte slarva bort ett sådant snyggt köksgolv med att ha det halvfärdigt bara!

Eftersom jag är såååå nöjd...
förutom att vi inte får slå på golvvärmen på en månad,
men det finns ju sockor förstås...
så visar jag 2 av hörnen i köket så att ni kan njuta av golvet riktigt ordentligt .
Nu ska här sågas socklar och taklister i helgen...
har jag planerat iaf,
får väl se om älsklingen håller med mig... ;-)

25 kommentarer:

"M" sa...

Ja det blev jättebra...skönt sen när man får lite värme på åxå...det är gott för frusna fötter..kram

Sallys hus sa...

Hallå där!

Guuuuuud sååååå snyggt!
Viiiiiiiiiillll haaaaaaaaa!!

Jag satt här och läste förra inlägget högt för syrran i telefonen och gapskrattade...men så kom chefen så jag hann aldrig kommentera....Himmel vad du byter inlägg snabbt!! skrattar...
Jag vill också ha så där nytt å fint kök!!
Va du är duktig som fixar med soklar direkt. Hos oss tar det tid kan jag säga.
Har varit utan trösklar i 2 år nu...

Åååå...va kul att få ställa in möbler och göra det där sista piffet!

Ha en aldeles super härlig helg!
Kram Katarina

Sallys hus sa...

Ha ha...socklar heter det va????

Lilla Blanka sa...

Oooo vad tjusigt!
Listmålning hör inte till drömaktiviteterna precis men det blir ju så fint när de kommer på plats :)
Kram

Nostalgia sa...

Kjempefint!! Du verden så stor forkjell i fargen på bildene! Mye finere i grått:)!

Klem

Sånt är Livet sa...

Å vad fint, ja vad är det med lister egentligen,hallen gjordes om i mars och ännu fattas små lister på sina ställen,man kan bli galen för mindre.Ha en go helg vad du än tänker göra,Här vet jag inte än vi är barnlediga ha ha dottern som bor hemma är i london tom måndag,så vi har huset helt för oss själva,Ha det gott Lisbeth

Elzie sa...

Vad jättesnyggt det blev!! Roligt med nytt golv och nya lister (!). Vi ska snart göra om golvet i hallen. Likadant som i köket och då ska JAG måla listerna. Min gubbe tycker det räcker med att bara tvätta av innan målning, men man måste slipa också. Det märks på målningen i köket som redan släpper, grrr!!
Ha en skön fredagskväll.
Kram Elzie

Goa sa...

Meeeen sååå snyggt!!!
Tänk...vad ett golv kan göra..:)
Du jag tycker att du gör rätt i att fixa det klart.."NU"...tråkigt för stunden...JA! MEn tänk såå skönt när det är klart!! Vet precis hur de tär när man ska göra det sen...!!
SÅ blir ju, golvet varmt innan jul...åh, så skönt!
Verkligen jättejättefint golv, Birgitta!

Och du vet väl att jag blir så glad varje gång jag kommer hit...inte bara för dina fina bilder, utan också för ditt härliga sätt att skriva! Du är en riktig glädjestråle!!
Mina allra största helg kramar går till dig!
Gör måleriet kanske lite lättare..*ler*
Goa

Sallys hus sa...

Tack min vän...det där värmde!

Nu kommer jag tänka på dig och le ikväll!

ska försöka att inte tjuvkika så mycket på dottern.....hon är typ kortast i klassen och ihop men en av de längsta killarna.
de vågar knappt prata med varrandra....hans mamma ringde igår kväll och berättade att han fått nya glasögon och inte ville gå till skolan för han var rädd att Kajsa skulle göra slut pga..glasögonen....Gud så söta de är!
Jag är ju lite nyfiken att få se ifall de dansar med varrandra och hur skojjigt det då ser ut....

Ha en härlig kväll du med!
Kram Katarina

Flickan på landet sa...

Tack :-) Fint hem ser jag här också!!Oj, vad många fina bloggar det finns ;-)

Anna i den vita soffan sa...

Åh, vad fint golvet blev! Du måste vara supernöjd!! Vad är det för storlek på dina klinkers?
Skrattade gott åt din glittriga historia nedan!
Kram och trevlig helg!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

oooo la la...det blev ju jättesnyggt till slut när ni kommit överens ;-)...hihi.
kanon läckert!

Kram å sköt om dej//Pernilla

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Wow, vad snyggt det blev!
Smart att smida på med lister och "skit" som annars har en tendens till att inte bli av på en evighet... Fråga mig... Vi har fortfarande inte fått upp taklisterna i varadagsrummet TRE ÅR senare...!!! *suckar*

Ha en jättebra helg!
Kram.

MiaMaria sa...

Blir kanon men jag förstår så tråkigt att måla lister.
Jag väntar på att vårat golv ska slipas sen ska listerna upp och då är det klart....

Trevlig helg!
Miamaria

faster atta sa...

Så underbart fint det blir!!! Vet du vad, nu kommer du tro att jag är precis galen..... Men jag älskar att måla lister och panel!!! Isommras målade jag 160 km tak, och ytterfasad och all pärlspont i huset... ja listan kan göras lång, men jag njöt varje sekund!! Tur att man tycker om olika saker...

kram

Nygammalt sa...

Så snyggt det blev! Klart att listerna ska upp då även om det är trist att måla ;)

Synd att du inte fick tag på tidningen till kampanjpris men du får njuta av ditt vackra kök istället.

Kram på dig & trevlig helg!

Ardisia sa...

JätteSNYGGT golv, jättefin alltså! Jag håller med dig att listmålning är tråkigt (bra tvåa efter fönsterkarmsmålningen... ;)

Du lägger ut nya inlägg så ofta att jag hänger inte med gumman...

Ha en trevlig helg! Kramis

Kajsa sa...

Fullkomligt avgudar er halltapet! Vad heter den och vem tillverkar den? För att se'n inte tala om köket.. Hur fint blir inte det på en skala..?! Ursnyggt! Härligt med golvvärme också.
Förstår om listmålningen kanske, kanske kan gå något lättare när man vet hur snyggt det kommer att bli.
Ha en skön helg!
Kram
Kajsa

NICOLINAS BONING sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Beas sa...

Jag håller med...målning av lister är tråkigast - alla kategorier. Men golvet blir ju suveränt fint...och snart är golvet, inklusive golvsocklar...på plats. Så FINT!

*sitter och fnittrar lite åt den "pyntade hönan" :-) *

WhiteVintageDreams sa...

Jättefint :)!!! Men kunde inte låta bli att fnissa...igen...ååh jag kan bara hålla med dig. Fyy vad tråkigt det är med smådetaljer ibland. MEN det är faktiskt de som gör allt, när de väl kommit på plats. Å duuu, jag e så avis på golvvärme...vill ha NU ;).
Trevlig helg!
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där! Jättevackwrt golv och tänk vad ett ntt golv kan göra! Men håller med dig, allt är inte kul, som att måla lister tex... Men snyggt blir det! Trevlig helg! Mari.

Marie sa...

Men vad snyggt det blev, toppenfint! Lister är verkligen skittråkigt att måla, men det är skönt när det är gjort och de är på plats.

Ha en bra helg!
Kram Marie

Jessan sa...

Säjer bara: SKITSNYGGT!!

www.nestorforlag.se sa...

Vilket underbart golv, avundsjuk...